Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Johanna - 9 januari 2009 20:15

Nu är det kväll och jag och "kläpparna" sitter vid tv:n och ser på kunskapskanalen om nån "dykargubbe" för en massa miljoner år sen, ganska intressant faktiskt:-D

Har just ätit middag och plockat undan, mycket mumma-jamjam blev det. Lax, klyftpotatis och hollandaisesås. Skulle kunna äta en omgåmg till om det inte vore för att det är slut...


 Har varit en fortsatt lugn dag idag faktiskt, härligt! Pojken har varit snäll och inte alls överaktiv lr så, och flickan har varit nöjd och glad, pratat och lett åt mig!

Imorn drar vi till Kalix och överlämnar gossen och sen vidare till Rian för att visa upp lillan och äta lite ulla-bulla, nu vart ni avundsjuka va?


Av Johanna - 9 januari 2009 13:00

Nope, blev ingen idag. Dom ringde igår och meddelande att Boel(min bm) var sjuk, så vi bokade in en ny tid. Fine by me, blev en tid när pojken är hos sin far. Det blir bra, kanske mindre kul att gå dit när pojken aldrig kan sitta still utan bara springa runt hela tiden. Skulle ju inte direkt uppskatta att han sprang ut genom dörren när man ligger där med benen i vädret...


Imorse när jag klev upp, vid en sisådär halv elva, jag vet jag är bortskämd haha....pojken kliver alltid upp med Älskade, och "roar" han. Och innan Älskade far på jobbet brukar han slå på en film lr tv:n så pojken ser på det tills jag har sovit färdigt.

Var var jag nu? Jo när jag klev upp höll pojken på att "Baka bulla" och meddelade att han inte hittade mjölet...ops, vad håller han nu på med tänkte jag? Nu befarar man ju det värsta givetvis, men det var inte så farligt, han hade bara tagit ut alla kryddburkarna ur skafferiet och placerat dom på en hel lång rad i köket(jag har mycket kryddor) med ett äpple i mitten! Vart kom den ifrån? Haha, så gulligt!

Nåja han plockade faktiskt duktigt in det i skafferiet igen när jag bad han, men han var först tvungen att smaka lite nejlikapulver, usch och huvva:-D

Sen åt vi frukost och jag laddade upp för påklädningen, och mutade han att vara snäll.

Och visst han tjorvade och så men det gick absolut mycket bättre än alla andra dar ändå, men trotsfritt var det inte. Det blev ingen mutgodis, och jag sa att det blir ingen film idag heller. Men jag slapp iaf klä på han, det gjorde han själv.

Sen gick jag en långsväng efter älven, så härligt, har inte gjort det ensam sen flickan kom, och det här behövde jag.

Pojken har ju ändå varit rätt så snäll så han fick se Shrek iaf fast jag sa att han inte skulle det när det vart tjafs imorse. Inkonsekvent, men för husfridens skull...

Så nu hoppas jag att det håller i sig och förblir en lugn dag.

Ovido - Quiz & Flashcards