Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Johanna - 27 januari 2009 22:40

Så härligt att krypa ner nyduschad och fräsch i en renbäddad säng, ujuj, myyys. Synd bara att vi inte har tv i sovrummet. För man kan ju inte bara gå lägga sig sådär, nejnej, man måste ju somna framför tv:n först!

Jo så nu inväntar man lämpligt program bara. Jag kan nämligen inte somna om det inte går nå CSI, Navy CIS lr Criminal Minds och det är ju en hel timma tills nån av dom börjar, så då är det bara vänta då...

Nu hinkar dock lillan sin kvällsvälling så hon borde slockna vilken sekund som helst nu...

Av Johanna - 27 januari 2009 19:46

Ja alltså nu är jag så mör i kroppen så det är inte klokt, Älskade får ta den där promenaden själv, haha...

Kan knappt resa mig, har så ont i mina lår.

Pojken är framme så fort jag ojar mig och ajar mig och frågar var jag har ont och blåser. Ja tacka vet jag barn, dom har iaf vett att tycka synd om en, Älskade bara flinar *morr*

Av Johanna - 27 januari 2009 17:59

Nu har träningsvärken verkligen sattit fart, tänkte tidigare att när Älskade kommer hem att vi sku ta oss en långprommenad, men nu har jag så förbaskat ont i hela kroppen. Känner verkligen inte för att göra annat än ligga i soffan resten av kvällen, hujja...

Just ätit middag, snacka stolt man blev! Det blev supergott, en kycklinggryta med paprika och lök. Hade i mjölk istället för grädde, men ändock fick jag den fyllig och god, mums!

Till det serverades bulgur:-)


Bytt rent i bebisens säng, men hon vart så gnällig så vi tog oss en paus så hon fick äta, sen ska jag ge mig på pojkens och så våran säng. Om man nu törs sig in i sovrummet vill säga, pojken välte ut lådan med legobitarna just. För att inte tala om hela hans leklåda som han rivit ut över hela golvet sen tidigare. Försöker få han till att plocka upp sakerna själv, men det lär ju inte hända under min livstid iaf.

Går det att få en treåring att städa upp efter sig själv?

Knappast min, tror jag har försökt allt, muta han, hjälpa han, händer inget. Slutar alltid med att han bara leker ändå och att jag får plocka upp. Så nu ligger grejorna mest tills han ska hem till faren sin.

Dom  som känner mig skulle nog säga att han brås på mig ang. städningen, men jag undrar, kan det verkligen vara genetiskt?


Av Johanna - 27 januari 2009 14:27

Nu ligger bådingarna och vilar, Gossen har just ätit lunch, men jag tog mig bara en avocado och lite te. Är så besviken, förra veckan lyckades jag gå ner två kilo så jag vägde samma som när jag var fjorton, men dom två har jag gått upp i helgen. Klart man ska få unna sig att parta, men inte så kul när man försöker gå ner i vikt. Nåja bara jag kan hålla mig till Gi så nog vetti det ska gå bra.

Ikväll blir det då kyckling, det var länge sen!

Av Johanna - 27 januari 2009 12:46

Jaha då var det vardag igen då, och med vardag menas trots.

Vet inte riktigt vad jag ska göra åt påklädningssituationen, men vad gäller annat så har jag mot min egen vilja bestämt mig för att ta till hårdare metoder. Det får bli den något modernare och förfinade metoden av skamvrån, ja den där i Nanny-programmen. Jag har ogillat den ända sen jag såg den, men just nu fungerar varken andra hot lr mutor. Så vi får väl se då.

Har varit ute med hunden på en kortare prommenad tidigare, och det var ju bråk såklart innan kläderna kom på. Men efter många om och men kom vi då ut. Men roligt var det då inte.

Så det blir varken tv lr film för pojken idag.

Hur jag nu ska klara det, för det betyder alltså ingen lugn och ro för mig alls. Och jag har skola imorn som jag behöver plugga till.

Ovido - Quiz & Flashcards