Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Johanna - 22 januari 2009 21:15

Har haft några dåliga dagar nu, men nu har det börja ljusna.

Har mest suttit inne hela veckan knappt ens varit på promenad lr nånting.

Inte ätit inte sovit. Bara tyckt synd om sig själv. Men det måste man ju få göra ibland, men inte hela tiden.

Men så i morse när jag vaknade så kändes det bättre, hade inte lust att gå ut och gå, men bestämde mig för att ta en kort promenad iaf.

Men väl ute så tänkte jag att när jag lika går så gör jag det rejält.

Så det blev Helvetesbacken!

Har sen Wii fitat i en timme, så nu jäklar i mig ska jag bli schmal!


När Älskade kom hem från jobbet så slängde han ihop en deg och jag har alldeles just bakat färdigt ut och gräddat färdigt.

Vad blev det då?

Jo, "Catjas Brön",dom såg så goda ut på hennes blogg så jag var tvungen att testa, och det visade det sig att dom var det också:-D

Vill ni åxå testa så har ni länken här:

http://catjaa.bloggagratis.se/2009/01/19/1301485-receptet-till-brona-fniss/

Om ni undrar vem Catja är, så var jag och min syrra dagbarn hos hennes mamma när våran riktiga dagmamma var sjuk där ett tag.

Min syrra påminde mig idag om att vi såg mycket my little pony filmer då, men det enda jag kommer ihåg, var att det var under perioden då man tyckte Michael Jackson var bra(?). Och att det var första gången jag smakade oboy, den var kall. Och då såldes oboy i runda plåtburkar.

Hehe, hur roligt det låter när man berättar om saker man minns.

Av Johanna - 22 januari 2009 14:37


1. Om något kan gå fel, så gör det det.


2. Om möjligheten finns att flera saker kan gå fel, kommer den som orsakar mest skada att gå fel först.


3. Om absolut inget kan gå fel, så gör det det ändå.


4. Om du inser att det finns fyra sätt som något kan gå fel på och du går runt dessa, kommer ett femte sätt, som du är helt oförberedd på, att utvecklas snabbt.


5. Utelämnade till sig själva, tenderar saker att gå från dålig till sämre.


6. Om allt verkar gå bra, har du uppenbarligen förbisett något.


7. Naturen tar alltid parti för skavankerna.


8. Moder natur är en satkärring.

Av Johanna - 22 januari 2009 11:41

Man upphör att vara barn när man inser att det inte blir bättre av att man berättar om sina bekymmer.

Cesare Pavese


Det finns människor, som inte ens djävulen vill ha.

Ordspråk från Norge


Den träder fel, som har bråttom.

Bibliskt ordspråk


Om något kan gå fel, så gör det det.

Murphys grundlag nr 1


Den stora framgången är ofta bara ett lyckligt missförstånd.

Darius Milhaud


All början är svår, särskilt början till slutet.

Zarko Petan


Vi kan stanna upp när vi är på väg uppför – men aldrig när vi är på väg nerför.

Napoleon


Paniken är ett rykte som brinner.

Okänt ursprung


Förr var jag lyckligt omedveten, nu är jag olyckligt medveten.

Henrik Tikkanen


Hälften av de misstag vi begår orsakas av att vi känner när vi borde tänka och tänker när vi borde känna.

John C. Collins

Ovido - Quiz & Flashcards