Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Johanna - 4 januari 2009 19:55

...pjah...typ ingenting!

Älskade har visserligen bokat tvättstuga för att tvätta upp sin matta, så han har ju donat med det. Samtidigt passade han ju på att utnyttja tvättmaskinerna, lr den ena iaf. Det visade sig att man måste stoppa in fyra kronor per tvätt för att tvätta i den. VAFFAN!!!

Okej fyra kronor är inte mycket, men betalar man hyra ska man fan heller behöva betala för att tvätta!

Vi har ju då tvättmaskin i lägenheten så jag sa att det är bara att ta upp tvätten igen och tvätta den här om det blir över något.

Men sjukt är det, dessutomn är det gamla maskiner som inte är särskilt snabba heller, så puckat.


Nåja jag har som sagt inte gjort så mycket, såsat på mest och kännt mig allmänt uttråkad, men det blir så när man inte tar sig för och gör något.

På morgonsidan var Lillan nöjd, och på eftermidagen likaså, men så där vid tretiden så var det dags igen, hon har nu sovit i ungefär en halvtimme, men nu är det igång igen. Jobbigt.

 Ska snart läsa gonattsaga åt pojken så han iaf får gå lägga sig snart, och hoppas lillan lugnar sig och somnar gott, så att man får en relativt lugn kväll sen...

Av Johanna - 4 januari 2009 15:51


Sitte på youtube och lyssnar igenom musik som vi diggade i tonåren, ojoj, vad dålig smak man hade!

Av Johanna - 4 januari 2009 14:15

....nu är ju nyår över och då behövs en design väl?

Av Johanna - 4 januari 2009 13:21

Hon bara skrek och skrek hela dagen, och ingenting hjälpte, hua. Då fick Älskade minsann känna på hur det kan vara, det är inte lätt att vara ensammen på dagarna med pojken och henne när han är på jobbet, och lillan bara skriker och pojken trotsar.

Tillslut stod han inte ut så han gick ut med henne och då tystnade hon, så fort han kom hem igen så satte hon åter igång. Då gick vi en långpromenad med voff, men väl hemma så sov hon ett tag, men sen var kvällen detsamma. Det är tufft dessa dagar.

Nu har jag iaf bestämt att vi ska komplettera  med ersättning, hon har ju hitills varit mer nöjd då.

Igår kväll ammade jag hon och sen fick hon lite ersättning vid elva och när hon då somnade så har hon sovit hela natten till klockan sex på morgonen, så skööönt. Sen har jag ammat hon på morgonsidan idag och det har inte varit mycket sura miner, utan hon har suttit här och jollrat åt oss.


Igår efter långprommenaden blev jag febrig när vi kom in, låg i soffan och tyckte synd om mig själv och hade ont i kroppen, sen tog jag en värktablett och det gick över, tack och lov. Huga vill ju inte bli sjuk, alla andra verkar ju vara det nu...

Älskade gjorde både middag och efterätt, och det händer inte alltför ofta men trevligt var det:-D


Blir nog ingen långprommenad idag, jag har legat i sängen och dragit mig fram till tolv, och nu har det redan börjat mörkna och då är det inte lika kul att gå.

Vi hade ju hunnit om vi masat oss ut på en gång, men Älskade hade ju hittat en av Gossens älsklingstuttar bakom soffan, så när pojken såg det så blev han eld och lågor. Han gick raka vägen och sköljde av tutten och visade den åt mig och sa:

 "se vad jag har mamma!"

-"Men du får inte ha tuttar på dagen"

"när jag ska sova får jag ha det"

-"jo bara på natten"(annars så "sover" han i soffan, alltså inte alls)

"jag ska sova nu"

-"du får bara ha den om du går och lägger dig i sängen"(vilket jag inte trodde han skulle göra)

Och då gjorde han det och slocknade! Haha wtf?!

Han måste verkligen ha saknat den där bra-tutten haha...




Ovido - Quiz & Flashcards