Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Johanna - 28 januari 2009 17:54

Han.

Min.

Älskade.

Blev visst inget badminton idag, tråkigt för han, skönt för mig:-)

Lillan har varit grinig hela resten av eftermiddagen, och pojken har varit helvild. Snäll tack och lov,men gått an som en tok.

Jag och Gossen har stoppat i oss middag för en stund sen, resterna från igår, sen har han kört om kring med sin radiostyrda bil.

Den låter lite illa faktiskt, Sorry Carro.

Nu vill jag bara smita in i duschen och få några minuter för mig själv.

Bara slippa bry mig lite. 

Få slappna av...


Av Johanna - 28 januari 2009 16:02

Fan oxå, det som har varit så bra så länge nu. Har inte hänt nån olycka alls för pojken, så har han nu gjort ner sig. Vet inte om det bara är tillfälligt, lr om han är dålig i magen. Han har då inte ätit nå konstigt idag, så det kan då inte vara det iaf.

Så jävla typiskt.


Av Johanna - 28 januari 2009 13:22

...inte förns nästa Onsdag, meh.

Jaja, det får väl bli så dådå.


Nu gick gossen och la sig för att sova tydligen, pratade om att han var hungrig, och gick iväg. Och när de var tyst så gick jag och kolla vart han var. Jajjemen i sängen med tutten i mun. Naaaw.

Ville lyssna på Lillans mobil så jag slog på den åt han.

Hoppas Lillan oxå kunde passa på att sova nu då, så kan vi gå på promenad sen när han vaknar.

Av Johanna - 28 januari 2009 13:05

Bokar om tiden på skolan idag, känner mig inte förberedd och det är lite svårt att bli det oxå när man aldrig får sätta sig och läsa ifred. När det väl är lugnt och jag sätter mig, så ska alltid flickan sätta igång och gulla och ha sig så man blir ju helt tagen och kan inte slita blicken från underverket. Hon gör säkert det med flit bara för att jävliseras;-)

Just nu ligger hon och jorvar och skrattar åt sin tomteluva som hänger i takkronan, haha, så söööt, så underbar, och min.

Bara min.

Hon kan vara lite Gustavs oxå när hon grinar. Annars är hon bara min.


Ojdå kom visst av mig lite.

Har iaf mailat lärarn nu så jag hoppas han har tid för mig imorn, så kanske jag hinner läsa lite till ändå. Om hon nu inte ska fortsätta såhär då;-)



Av Johanna - 28 januari 2009 12:03

Kikade runt på Hemnet och fann ett fräscht hus i vår prisklass, underbart. I det området vi vill bo, ett mirakel! Just när man gett upp hoppet.

Men...

Justja... har ju ingen inkomst alls nu när Försäkringskassan strular. TACK!

Så då kommer vi bli kvar här i den här lilla sketna tvåan då.

Är inte livet härligt? *spott och fräs*


Av Johanna - 28 januari 2009 11:35

Dom där intygen borde ju komma idag, hoppas iaf det. Behöver få skicka in dom nu, så jag vet OM jag får nån ersättning och VAD jag får i såfall.

Men det ser som sagt inte så just ut.

Jäkla skitland man bor i egentligen, det här ska kallas välfärd. Jag har jobbat ihop så jag har rätt till en viss föräldrapenning, men så vart det strul om två dagar, så får jag INGENTING! Alltså, inte ens lägstanivå, utan INGENTING!! Det är ju fan sanslöst.

Jag har ingenting emot att följa regler, men jag måste ju veta vilka reglerna är för att kunna följa dom. Men nej, det förväntas att man ska veta allt utan att ha fått nån information. Tack för det säger jag.

Tills vidare lever jag på sparade pengar, men nångång tar dom ju slut, och vad ska jag då göra?

Och det där är ju faktiskt pengar jag snålat för att kunna få ihop, det är ju inte precis så att jag haft ett överflöd av pengar direkt.

Hela sommaren levde jag oxå på sparade pengar för att jag inte fick min lön förrän till hösten.

Så det här känns ju inte uppmuntrande.

Av Johanna - 28 januari 2009 11:20

Har just stigit upp, ätit frukost, och nu sitter jag och Gossen här med varsin dator.

Till frukost rörde jag ihop två ägg med en burk makrillfilé i tomatsås och stekte upp det. Lät inte så gott tyckte jag först, men man kan ju alltid testa, och det var faktiskt inte alls så dumt!

Jag som är en riktig smörgåsmänniska, och bara älskar vitt bröd, har ju lite svårt att vänja om till det  här GI:andet, men det SKA gå:-)

Nå nu sitter vi och väntar på att Älskade ska komma hem, jag ska va på skolan klockan ett.

Får ta en promenad senare, har verkligen ingen lust att börja härja med pojken nu. Fast jag vet att det blir värre ju längre man väntar, så det lär ju bli jobbigt sen men vad ska man göra...


Träningsvärken var än värre imorse än igår, kunde knappt ta mig upp ur sängen ens, men det blev bättre sen när jag kommit mig upp. Det lär ju ha blivit bättre till ikväll så man kan ta sig en långprommenad, både vovven och jag behöver det.


Ovido - Quiz & Flashcards