Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Johanna - 15 januari 2009 22:51

Suttit framför tv-n och sett Lara Croft, ätit pizzan och myyst.

Till efterrätt blev det semla, jag vet, men jag bantar ju och måste ju få i mig alla dom viktiga vitaminerna och mineralerna som finns särskilt i semlor;-)

Nåja, Älskade hade hunnit smälla i sig sin medans mitt tevatten kokade upp, så när jag då började på min så satt han och dreglade.

Han ville ha min med!

Jag vad man gör man?

Jag kan ju inte vara så ond att jag GER min åt han? Nejnej såklart så äter jag min riktigt långsamt framför han, blundar och smaskar...PANG!

Så sitter man med grädde i hela nyllet, Ujuj, sååå barnsligt...

PANG!

Där fick han tillbaka semlan och vart mer gräddig än mig, där reagerade han inte lika snabbt som mig så han hann få det både på tröjan, armen,kudden brevi sig och på soffan...Och givetvis satte han sig på resterande delar av semlan.

KARLAR!

Som att jag skulle göra något sånt *tsss*

Nåhåp, hopp in i duschen,..."nananana" tvålar in mig "nananana"...ser i ögonvrån att nu är det nått lurigt på gång igen..

SÅ SLÄNGER DEN JÄVEL EN MUGG KALLVATTEN PÅ MIG!

Tur att man reagerar snabbt och hann rikta duschmunstycket på han, så han och resten av badrummet blev nerdränkt, nånå, det är han som får skura. *flinar*


Sicken barnslig tok...

Av Johanna - 15 januari 2009 19:15

Varit på visnningen och oj, OJ OJ! Vad stort det var:-) Jag tyckte det var jättefint men vi får ta ett snack om det sen och se vad vi kommer fram till.

Han har ju som sina krav karlsloken:-P

Men vad skönt det hade varit att bara kunna gå in och ut som man ville, bädda ner lillan i vagnen och låta hon sova ute, låta POJKEN få sova ute.

För att inte tala om att jag skulle få tillbaka mina möbler!

Just nu bor man ju i en f.d ungkarlslya med allt vad det innebär(läs: fel smak).

Efter det drog vi på coop när vi lika var ute och körde, hade ju slut på kaffe hemma. Men såklart så kom vi hem med en massa annat. Bland annat pizzakit så det blir det ikväll, Älskade grejar med det nu, får se om det blir ätbart sen:-)

Mötte Annas gubbe som var ute med tösen:-)

Måste säga att jag blir impad på föräldrar som vågar fara med sina treåringar i affärer och inte ha dom i vagn. Kanske bara min son som är överaktiv och klåfingrig, jag vet inte. Men det skulle verkligen inte gå att ha han gåendes i en affär, han skulle verkligen röra i allt. *ryser av bara tanken*

JO! hittade en ursnygg byxdress till flicksnärtan där oxå, ska fota och lägga upp sen så ni får se och bli avundsjuka!

Av Johanna - 15 januari 2009 16:38

snart...snart...

Det är ju några veckor sen vi var på visning sist, så nu är vi igång igen.

Hoppas hoppas vi hittar något snart.

Jag har ju sett ett vardagsrumsbord som jag vill ha, och det matchar inte riktigt den här lägenheten.

Borde passa radhuset vi ska och titta på tycker jag.

Av Johanna - 15 januari 2009 15:15

-19 minusgrader i lilla Skellefteå, här är det täckisar som gäller för första gången den här vintern:-)

Nå jag är ju van vid kylan, så det är bara att klä sig, ut måst man ju ändå oavsett väder, har man hund så har man.

Men vovven tyckte minsann inte att nån promenad behövdes, hon som minsann alltid ska gå tre mil innan hon nöjer sig att bajsa, gjorde bort det på en gång, HON VILLE IN!

 Så det var fort gjort, hon fick gå in, sen knallade jag och skrutt iväg till KK(alltså kvinnokliniken, inte k****kompis) för min efterkontroll.

Kan ju säga att jag satt ju och kallsvettades ett bra tag inför den kommande gynundersökningen, men så vart det ingen(?). Hujja, dom kanske inte brukar ha sånt här, i Kalix hade dom då det. Men glad vart jag ju iaf:-D

Huvva för att behöva slänga upp benen där och visa upp hela härligheten för okänt folk, så piiinitt...

I övrigt var det bra, hon tog blodtrycket men måste ju ha misstänkt att jag var död lr nått för hon var tvungen att kolla om jag alls hade puls efter att hon använt brumapparaten.

Haha, har alltid haft låg puls, men inte är det nån som har dubbelkollat mig tidigare iaf, hehe...Men kanske bäst att vara på den säkra sidan, vad vet jag?

Nåja så vart det lite viktkoll och blodvärde, blodvärdet var oxå lågt, som det brukar det med, haha...

Och vikten, ja bm tyckte att jag har återgått bra, men... nä det kan ju inte jag hålla med om. Inte skulle man gnälla om man hade gått ner en sisådär tio kg till imorn direkt. Nåja det går ju neråt, men föör sakta, huvva, vill ju kunna ha min vanliga storlek NU!


Av Johanna - 15 januari 2009 11:08

Ja så ringde i "sån" då och väckte mig just före tio minsann, sprang upp och slet tissen ur mun på Lillan, hon verkade då inte bry sig utan sov bara gott vidare. Och i min trötthetsdimma tackade jag bara vänligt nej, faktiskt! Annars brukar jag bara lägga på när dom presenterar sig, slippa tjatet liksom.

Sen gick jag tillbaka till sängen och somnade om! Fan inte idag igen!

Tänkte ju bara dra mig lite...

Tänkte sen när jag vaknade igen att "har jag inte hört telefonen ytterligare nångång?"

Och jo när jag kolla mobilen så var där två missade samtal minsann.

Jiha, nå dom ringer väl upp om det var något viktigt....

Annars har lillsötisen sovit oroligt inatt, legat och knöstat och hatt seij, så redan vid tre nångång lyfte jag över hon så fick hon sova med mig. Hon fortsatte dock böka en hel del, men sen sådär efter Älskade for på jobbet så har hon sovit som en stock.

Som hon gör nu, hon ligger kvar i sängen under täcket efter att jag klivit upp, vilken lyx!

Undra om man hinner få sig nå frukost innan hon vaknar?

Dricka en kopp kaffe och läsa tidningen i lugn och ro... *drömmer*

Ovido - Quiz & Flashcards