Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Johanna - 7 januari 2009 19:46

Har jag sagt att middagen brukar bli rätt sent hos oss?

Ja äntligen är han hemma, så då kunde jag sätta igång. I vanliga fall får pojken äta middag vanlig tid, och sen äter vi vuxna middag när Gustav kommit hem. Men idag så gick pojken inte och vila vanlig tid, så jag hoppades att det inte skulle bli nån vila alls så man kunde lägga han tidigt ikväll istället, så man kunde få se filmen ifred. Men ack så fel jag hade, pojken smet iväg och av tystnaden att döma så hade han ju lagt sig, vid halv fem på eftermiddagen!

Nåja, ville inte bråka mer med han idag, så jag lät han vara. Så han har ju sovit till sextiden. Då blir det att han får äta middag med oss då för en gångs skull...

Nu sitter Älskade och läser saga för honom, han  är bra på att ge order, hehe...undra vart han fått det ifrån *visslar*


Ja just det, jag vet ju att alla ni mina kära bloggläsare(märks det att jag haft lektion i retorik?) är sååå intresserade av vad vi ska äta idag.

Det blir makaronilåda med korv, bacon, röd paprika och då de övriga ingredienser.

Maten intages i salongen(framför tv:n) .

Fan

Av Johanna - 7 januari 2009 18:23

Tyckte just att det tog en jäsikens tid för han att komma hem, men så kom jag på...det är ju Onsdag, alltså Badminton.

Men ååååh...då kommer han ändå inte hem på ännu ett tag...ingen middag heller då på ännu längre...Och jag är hungrig...Dumt.


Idag har barnvagnsskylten kommit, wiee! Så flashigt det ska bli:-)

Tog ett grönt skattemärke bara för att ingen annan har det,hehe...lr? Hoppas jag iaf...


Ikväll är det Vit oleander på femman, den ska jag se. Läste boken för några år sen, kommer inte ihåg om den var bra. Men den har ju stått i bokhyllan sen dess, så den måste ju varit bra eftersom att jag sparat den. Får se då om filmen gör en besviken lr inte, tyvärr blir det ju oftast det.

Man kan aldrig göra en bok rättvisa av att göra film av den tycker jag. Böcker ger så mycket mer. Men då ska man ju ha tid att läsa oxå och det har inte jag. Har inte läst knappt alls sen pojken föddes och nu har man ju inte direkt fått mer tid heller.

Så nu är det bara film som gäller, men det är oxå mysigt. Något som man kan dela samtidigt och mysa till. Så ikväll blir det den.

Av Johanna - 7 januari 2009 12:42

Svära nu.

Ja jag vet, det låter otroligt, men jag ska det.


Av Johanna - 7 januari 2009 11:56

Dagen började ju bra iaf, jag låg och drog mig till tio medans pojken härjade runt ganska lugnt intill mig.

 Vi klev upp och åt frukost, så ringde telefon- det var syrran. Pojken satte sig på pottan helt själv och gjorde "sitt", duktigt!

Och det har han faktiskt skött bra nästan hela veckan förutom något enstaka tillfälle. Så det har jag inte haft nått att klaga på....

Nå när jag då satt i telefon kände väl  han att han fick för lite uppmärksamhet så då var "det" igång.

Han sparkades när jag skulle ta på han sockarna, ålade iväg när jag skulle ta på han byxorna, gömde sig under sängen när vi sku ta på ytterkläderna. Och sen gallskrek han medans han tog på sig overallen och väntade medans jag klädde på mig och Lillan som förövrigt oxå ljudade rätt friskt.

Sen vägrade han gå ut genom dörren, låg på golvet och skrek.

Skrek när vi sku ner för trappen och ut genom dörren.

Skrek när vi började gå, lugnande ner sig dock efter ett tag. Men när vi nästan var hemma och sku korsa vägen och jag tog han i handen så lossnade hans vante och då var det igång igen.

Skrek resten av den korta biten hem, upp för trappen, in genom dörren, av med overallen. Ja han gallskrek hela tiden.

Underbart, det är sååå UNDERBART med barn...

Om jag vore rik så skulle jag anställa en nanny enbart för påklädningstillfällena och för att montera tillbaka tutten som ramlar ur lillans mun hela tiden.


Så inge mer Shrek idag alltså. Men han får se en annan film, skulle jag ta bort filmerna helt skulle jag få ett helvete, ingen tyst sekund alls.

Så nu sitter han och ser Madagaskar istället, och är så där lugn och skön.

Dock är ju då lillan sitt gamla(gamla, hihi, låter heldumt) vanliga jag.

Hängde upp en mobil ovanför sängen just för att se om hon kunde ligga åtminstonde en stund och se på den, men nej det gillade hon inte.

Om jag tänker efter var pojken inte heller särskilt brydd om sånt heller.

Så var det vardag igen...


Vad ska vi annars hitta på idag? Om man sku dra fram målargrejerna så får pojken göra färdigt sitt konstverk kanske? Annars vet jag inte vad vi ska hitta på...

Ovido - Quiz & Flashcards