Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Trots

Av Johanna - 7 januari 2009 11:56

Dagen började ju bra iaf, jag låg och drog mig till tio medans pojken härjade runt ganska lugnt intill mig.

 Vi klev upp och åt frukost, så ringde telefon- det var syrran. Pojken satte sig på pottan helt själv och gjorde "sitt", duktigt!

Och det har han faktiskt skött bra nästan hela veckan förutom något enstaka tillfälle. Så det har jag inte haft nått att klaga på....

Nå när jag då satt i telefon kände väl  han att han fick för lite uppmärksamhet så då var "det" igång.

Han sparkades när jag skulle ta på han sockarna, ålade iväg när jag skulle ta på han byxorna, gömde sig under sängen när vi sku ta på ytterkläderna. Och sen gallskrek han medans han tog på sig overallen och väntade medans jag klädde på mig och Lillan som förövrigt oxå ljudade rätt friskt.

Sen vägrade han gå ut genom dörren, låg på golvet och skrek.

Skrek när vi sku ner för trappen och ut genom dörren.

Skrek när vi började gå, lugnande ner sig dock efter ett tag. Men när vi nästan var hemma och sku korsa vägen och jag tog han i handen så lossnade hans vante och då var det igång igen.

Skrek resten av den korta biten hem, upp för trappen, in genom dörren, av med overallen. Ja han gallskrek hela tiden.

Underbart, det är sååå UNDERBART med barn...

Om jag vore rik så skulle jag anställa en nanny enbart för påklädningstillfällena och för att montera tillbaka tutten som ramlar ur lillans mun hela tiden.


Så inge mer Shrek idag alltså. Men han får se en annan film, skulle jag ta bort filmerna helt skulle jag få ett helvete, ingen tyst sekund alls.

Så nu sitter han och ser Madagaskar istället, och är så där lugn och skön.

Dock är ju då lillan sitt gamla(gamla, hihi, låter heldumt) vanliga jag.

Hängde upp en mobil ovanför sängen just för att se om hon kunde ligga åtminstonde en stund och se på den, men nej det gillade hon inte.

Om jag tänker efter var pojken inte heller särskilt brydd om sånt heller.

Så var det vardag igen...


Vad ska vi annars hitta på idag? Om man sku dra fram målargrejerna så får pojken göra färdigt sitt konstverk kanske? Annars vet jag inte vad vi ska hitta på...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards