Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Johanna - 26 januari 2009 21:06

Åh vad skönt, äntligen kväll och pojken ligger i sin säng, hoppas han ligger kvar då bara.

Anna sa tidigare idag att hon skulle på Friskis&Svettis ikväll, så jag tänkte att jag hakar väl på då. Har alltid velat testa och det var ju skoj precis som jag trodde. Men ack så pinsamt!

Inte för att jag trodde att jag skulle kunna alla mooovsen på första gången, men att jag skulle vara så dålig? Nej det trodde jag faktiskt inte, jag var precis lika dålig som Carl-jan i Let´s Dance. Säkert är det nybörjare varje vecka där, men jag tror faktiskt jag slog världsrekord i sämsthet,haha, ojoj...

Nåja det kan jag väl bjuda på, för det känns i kroppen kan jag säga, kommer ha träningsvärk imorn:-D

 Får se om det blir fler gånger men det hoppas jag nog:-)

Av Johanna - 26 januari 2009 13:41

Pojken var lite tjurig här för en stund sen, och jag tänkte att det är nog bara trots. Så jag sa "Om du inte slutar vara gnällig får du gå och lägga dig och sova".

Och då lommade han iväg, och det vart helt tyst. Så jag tänkte att han har nu hittat på nå fuffens, men nä, där låg han under täcket på Gustavs sida och sov. Så söt, han var ju trött Gossen!


Av Johanna - 26 januari 2009 12:01

Jajjemen, så nu kan man börja om igen. Ta tag i förra veckans elände.

Pratat med handläggarenförsäkringskassan och har sen fixat fram intyg som jag väntar på då. Sen ska jag skicka in dom till fk, så får vi se om det löser sig. Men just nu står jag fortfarande på 0kr i föräldrapenning.

Man kan ju få magsår för mindre.


Har sen varit på kortprommis med vovven, pojken ville gå så då packade jag ner lillan i mjukliften och vi knallade ner för trappen. Väl nere i cykelförrådet inser jag ju att vagnen hennes är kvar i bilen. Skit!

Pojkens vagn har ju inte fullt liggläge så mjukliften går inte i där. Nåja då tar vi pulkan då tänkte jag, och det gick hur bra som helst:-)

Men nu är vi hemma igen och pojken sitter och ser sin Shrek och jag sitter här och surfar.


I helgen var vi ju uppåt landet.

Kom fram sent på fredagskvällen som vanligt, åt lite mat, såg lite tv och gick och la oss.

På lördagsmorgonen steg vi upp tidigt, Älskade skulle och åka slalom. Jag ville gärna följa, men mammahjärtat sa nej ang barnvakt hela dagen och kvällen. Så jag och lilleskrutt for till Maria, där vi blev kvar hela dagen. Surrade, promenerade, fikade osv.

Planerade en tripp till Leos Lekland nästa vecka oxå, det blir roligt för barnen!

Framåt femtiden bilade jag från kalix till töre för att leta kläder inför kvällens party, men fann inga som passade så jag tog det jag hade med mig. Sen drog jag till kalix, mötte upp Älskade och bilade till storsien för att lämna Lillan hos sin farmor. Där gjorde jag mig iordning och tillbaka till kalix för tredje gången den dan.

Och där vart det party minsann!

Har ju inte festat på nästan ett år, så den vanliga spärren var inte där.

Jag blev lite överglad kan jag säga, men det var kul!

Dock var jag den enda som inte sjöng singstar fast jag sett fram emot det så!

Kanske lika bra det, hade nog skämt ut mig tillräckligt den kvällen ändå;-)

Men Älskade sjöng NYKTER, han är underbar som bjuder på sig själv sådär, haha....

Nå klockan han ändå bli halv två innan jag tyckte det var dags att åka hem, det var inte illa pinkat. Jag som brukar lessna mycket fortare än så. Men har man skoj så har man:-D


Nå så Söndagen blev en tung dag. Hade rätt mycket huvudvärk när jag vaknade, jag som sällan brukar bli bakis, men så kan det gå.

Det gick segt men vi tog oss till Töre iaf och hämtade Pojken och sen vidare till Skellefteå, där vi bara tog det lugnt sen.

Pojken fick öppna sin sena julklapp från Carro och den var ju givetvis en succe, en radiostyrd bil och en bilälskande pojk!

Ovido - Quiz & Flashcards