Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Middagen i ugnen

Av Johanna - 7 januari 2009 19:46

Har jag sagt att middagen brukar bli rätt sent hos oss?

Ja äntligen är han hemma, så då kunde jag sätta igång. I vanliga fall får pojken äta middag vanlig tid, och sen äter vi vuxna middag när Gustav kommit hem. Men idag så gick pojken inte och vila vanlig tid, så jag hoppades att det inte skulle bli nån vila alls så man kunde lägga han tidigt ikväll istället, så man kunde få se filmen ifred. Men ack så fel jag hade, pojken smet iväg och av tystnaden att döma så hade han ju lagt sig, vid halv fem på eftermiddagen!

Nåja, ville inte bråka mer med han idag, så jag lät han vara. Så han har ju sovit till sextiden. Då blir det att han får äta middag med oss då för en gångs skull...

Nu sitter Älskade och läser saga för honom, han  är bra på att ge order, hehe...undra vart han fått det ifrån *visslar*


Ja just det, jag vet ju att alla ni mina kära bloggläsare(märks det att jag haft lektion i retorik?) är sååå intresserade av vad vi ska äta idag.

Det blir makaronilåda med korv, bacon, röd paprika och då de övriga ingredienser.

Maten intages i salongen(framför tv:n) .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards