Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

Igår var en riktig kolikdag...

Av Johanna - 4 januari 2009 13:21

Hon bara skrek och skrek hela dagen, och ingenting hjälpte, hua. Då fick Älskade minsann känna på hur det kan vara, det är inte lätt att vara ensammen på dagarna med pojken och henne när han är på jobbet, och lillan bara skriker och pojken trotsar.

Tillslut stod han inte ut så han gick ut med henne och då tystnade hon, så fort han kom hem igen så satte hon åter igång. Då gick vi en långpromenad med voff, men väl hemma så sov hon ett tag, men sen var kvällen detsamma. Det är tufft dessa dagar.

Nu har jag iaf bestämt att vi ska komplettera  med ersättning, hon har ju hitills varit mer nöjd då.

Igår kväll ammade jag hon och sen fick hon lite ersättning vid elva och när hon då somnade så har hon sovit hela natten till klockan sex på morgonen, så skööönt. Sen har jag ammat hon på morgonsidan idag och det har inte varit mycket sura miner, utan hon har suttit här och jollrat åt oss.


Igår efter långprommenaden blev jag febrig när vi kom in, låg i soffan och tyckte synd om mig själv och hade ont i kroppen, sen tog jag en värktablett och det gick över, tack och lov. Huga vill ju inte bli sjuk, alla andra verkar ju vara det nu...

Älskade gjorde både middag och efterätt, och det händer inte alltför ofta men trevligt var det:-D


Blir nog ingen långprommenad idag, jag har legat i sängen och dragit mig fram till tolv, och nu har det redan börjat mörkna och då är det inte lika kul att gå.

Vi hade ju hunnit om vi masat oss ut på en gång, men Älskade hade ju hittat en av Gossens älsklingstuttar bakom soffan, så när pojken såg det så blev han eld och lågor. Han gick raka vägen och sköljde av tutten och visade den åt mig och sa:

 "se vad jag har mamma!"

-"Men du får inte ha tuttar på dagen"

"när jag ska sova får jag ha det"

-"jo bara på natten"(annars så "sover" han i soffan, alltså inte alls)

"jag ska sova nu"

-"du får bara ha den om du går och lägger dig i sängen"(vilket jag inte trodde han skulle göra)

Och då gjorde han det och slocknade! Haha wtf?!

Han måste verkligen ha saknat den där bra-tutten haha...




 
 
Ingen bild

Lotta

4 januari 2009 14:07

Låter inte som en rolig dag för er, tur hon sov bra inatt iaf :) Följde du rådet om att skriva upp o se om det fanns nåt sammanhang?Ni verkar ha hittat nåt bra iaf det med ersättningen som verkar fungera :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards