Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

AJ MIN KROPP!!!

Av Johanna - 27 januari 2009 17:59

Nu har träningsvärken verkligen sattit fart, tänkte tidigare att när Älskade kommer hem att vi sku ta oss en långprommenad, men nu har jag så förbaskat ont i hela kroppen. Känner verkligen inte för att göra annat än ligga i soffan resten av kvällen, hujja...

Just ätit middag, snacka stolt man blev! Det blev supergott, en kycklinggryta med paprika och lök. Hade i mjölk istället för grädde, men ändock fick jag den fyllig och god, mums!

Till det serverades bulgur:-)


Bytt rent i bebisens säng, men hon vart så gnällig så vi tog oss en paus så hon fick äta, sen ska jag ge mig på pojkens och så våran säng. Om man nu törs sig in i sovrummet vill säga, pojken välte ut lådan med legobitarna just. För att inte tala om hela hans leklåda som han rivit ut över hela golvet sen tidigare. Försöker få han till att plocka upp sakerna själv, men det lär ju inte hända under min livstid iaf.

Går det att få en treåring att städa upp efter sig själv?

Knappast min, tror jag har försökt allt, muta han, hjälpa han, händer inget. Slutar alltid med att han bara leker ändå och att jag får plocka upp. Så nu ligger grejorna mest tills han ska hem till faren sin.

Dom  som känner mig skulle nog säga att han brås på mig ang. städningen, men jag undrar, kan det verkligen vara genetiskt?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards