Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Ego boost

Av Johanna - 15 oktober 2008 16:00

Har just kommit innnanför dörren från skolan, och det har gått jättebra på skolan idag, och så ser jag där på hallmattan ett paket liggandes, mitt paket från everydayminerals har kommit! Man kan nämligen beställa gratisprover av mineralsmink från deras hemsida,det enda man behöver betala är frakten, på 34 kr. Vilken dag alltså!


Ja Samhälls var ju lika urtrist som alltid, man bara väntar och väntar på att lektionen ska ta slut, när den väl gjorde det, frågade en tjej från klassen om vi skulle gå på fiket, så då gjorde vi det. Sen kom vi försent till Svenskan, men det gick bra ändå.

Det var rätt kul, men såg lite för mycket film, roligare när vi får uppgifter tycker jag.

Sen följdes jag, hon och en kille från klassen åt en bit på vägen hem.

Sånt där gör min dag, sånt som jag i så många år sett andra göra, gör jag nu själv. Låter kanske trivialt, bara att få följas åt några meter, men tro det lr ej sånt har inte hänt mig. Jag har inte bara kunnat umgås så där lättvindigt med folk, sådär självklart.

Att bara "Jaha, ska ni gå åt det hållet? då följer jag med!".

Jag vet ju att det är för att jag börjat ta för mig mer, men även att här känner jag att jag inte behöver skämmas för mig själv, här kan jag vara mig själv, och det är inget konstigt med det. Det känns så skönt att bara kunna vara, ingen som har förutfattade meningar (lr jo det finns säkert men inte som förut), ingen som vet vem jag är, alla mina misstag, och jag kan nu börja visa mitt riktiga jag. Jag kan känna att den jag var, är inte den jag är, min bakrund har format mig, men jag har ändå förändrats.

Jag har fått en nystart.

Vissa dagar är hemska, jag känner inte en käft här, jag kan inte bara fara och hälsa på någon, jag kan inte bara gå på stan och fika med nån, men jag känner ändå att varje dag, är inte en kamp som det har varit förut. Jag behöver inte våndas för vem jag ska träffa ute, nu kan jag gå med hakan högt.

Jag känner att jag går framåt,  vissa dagar står jag bara och stampar, men jag går i varje fall inte bakåt.

Så har dagen varit hittils, trots sammandragningar och väldigt mycket bök i magen som vanligtvis gör mig trött, har jag nu fått extra energi!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards