Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

Kväll

Av Johanna - 23 oktober 2008 21:17

Nu orkar jag inte mer, fyfan vilken helvetisk kväll det har varit och än är...

Älskade var sen(som vanligt), då hade pojken härjat som en tok, spritt ut alla leksaker överallt, öppnat damsugaren och tagit ut damsugarpåsen, osv. Sen när Älskade då väl kom hem och man vill prata så gapar pojken och ska överrösta en hela tiden. Inte ens en mening får man säga utan att man avbryter.

Jag lagar mat medans pojken fortsätter härjar på.

Han äter sen  inte maten, och jag försöker få han på pottan, igår bajsade och pinkade han ju ner sig just efter att jag sagt att han sku gå och göra det på pottan, så jag vill inte att det sku hända igen. Men nej det kom inget, bara pink, men jag sa att han sku stanna kvar där. Ja då gick jag och bytte sängkläder under tiden, och hörde hur han tramsade på toan "mamma å den dada", Gulligt tänkte jag, tills jag kom på toan och såg vad han höll på med...Han satt och lekte med leksakerna i pinket i pottan! Då vart jag fly förbannad och körde ut han. Fick ju börja skura då givetvis. Sen fortsätta att byta rent i sängen. När det var klart så la jag han i sängen och sa att han sku stanna där och jag gick och duschade. Jaha när jag då är färdig så är det sjö i hela badrummet, jävla förbannade otäta duschkabin!

Går och hämtar en handduk och vad får jag se? Jo pojken har rivit ut alla sänglådorna ur sängbordet och sitter och jorvar på golvet, jaha vad ska jag göra?

Återgår till toan för att försöka få upp det där jävla vattnet, skura igen alltså, SUCK!

Nu orkar jag inte mer, pojken springer fram och tillbaka och gör allt för att slippa gå och sova.

Nu har jag lagt han och hoppas att det är sista gången för ikväll.

Där får man för att man haft en relativt lugn vecka utan alltför mycket trots...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards