Direktlänk till inlägg 30 oktober 2008

totototorsdag

Av Johanna - 30 oktober 2008 10:36

Nu har jag testat min Wii fit för första gången, och det känns faktiskt, roligast var ju skidhopp, och fan vad bra jag var! Jag har spelat en halvtimme och nu är jag alldeles svettig, måste hoppa in i duschen snart.


Jag har ringt efter Söt så han ska komma hem på lunchen med bilen så ska jag och sonen kan fara runt och ränna lite, tänkte åka till Solbacken och se om det finns nå skoj att ha till Hallowen. Om vi nu alls ska på nån fest, men jag har ju som svårt för att säga nej, så mest troligt blir det ju så:-D

Sen är det Hockey ikväll som Älskade ska på,usch fy och blää, alla här i Skellefteå verkar vara helt galna i hockey, och jag som hatar sport, äschdå...


Igår tog vi en promenad till Hemköp med pojken på kvällen, han var lite trött och ville inte alls ut för ovanlighetens skull, men väl ute blev det bättre. Han fick gå till och från hemköp. Så när vi ätit middag och han sett lite tecknat så sa jag, "snart ska du gå och lägga dig", då frågade han om han fick sova i Älskades säng, och det fick han om han skulle ligga still. Och då gick han raka vägen till sängen och la sig, somnade direkt! Så gudomligt skönt, när det är som vanligt för en stund!

Ja det där med kvällspromenader verkar göra susen, bra att slippa bråk och tjafs innan läggdags. Men jag hade helst sluppit kvällspromenaderna själv, känner att jag inte orkar. Morgonpromenaderna är tillräckligt jobbiga.


Well... imorn tänkte jag gå till Nordanå och låta pojken leka av sig(om det inte regnar förståss), och sen gå på stan en sväng. Anna och Michelle tänkte hänga på, så då får vi hoppas att det blir så:-)

 Och när Älskade kommer hem så drar vi mest troligt mot Töre-Kalix-Storsien, vi får se...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards