Direktlänk till inlägg 31 oktober 2008

Fredag

Av Johanna - 31 oktober 2008 11:03

Ska snart börja göra oss iordning, ska först gå med Voff en sväng, och sen ska vi möta upp Madde för att mottaga mina Oriflameprodukter, och sen ska vi gå till Nordanålekparken, och sen på stan med Anna och Michelle.


Men egentligen så har jag ingen lust till nånting idag, pojken slänger sig på golvet och skriker och bölar hela tiden. För precis ingenting. Han härjar och river ut, kastar grejor omkring sig. Jag är så trött på det här, den senaste veckan har varit ett helvete, bara trots och skrik hela tiden. Jag får inte göra nånting så sätter han igång. Går jag på toaletten så sätter han igång, ser jag tv så ska han se nå annat, sitter jag vid datorn ska han se film.

Han gör allt för att få som han vill. Det är så påfrestande när det är så här, nu är det skönt att han far till sin pappa imorn, men jag vet att det kommer göra så ont i hjärtat då. Varför ska det vara såhär?

 Jag vill ha min mysiga goa pojk, som inte bråkar och skriker hela tiden tillbaka.

Igår så pinkade han ner sig bara sådär, jag förstår inte? Han kan ju hålla sig, det är inga olyckor, han bara GÖR det. Jag är så less på att skura piss dagarna i enda, för han råkar alltid stöta till pottan när han reser sig från den så det spills ut över hela toalettgolvet. Och nu får jag skura piss i resten av lägenheten oxå.

För att inte tala om det här bajsandet, jag försöker vara snabb och ta han på pottan när jag märker att det är på gång, men det är som att han håller sig då, jag vet inte. Jag vet ju att alla barn går igenom perioder, men varför ska det komma just nu, jag har inte ork för det här. Det är inte lätt att vara höggravid och behöva hålla fast en unge som skriker och fäktas, lyfta en unge som bara krälar kring marken. Det är tungt!

Jag vill inte klaga, för jag har ju den bästaste ungen i världen, men ibland så känns det bara som att jag har lust att ge bort han.


Nå ska som sagt på stan idag, tänkte köpa en väska jag sett ut,

den är röd :-) 

Får se om Älskade hänger på också. Han skulle gå halv dag idag, men det kan betyda att han slutar halv fyra det.

Sen får vi se hur vi gör om vi rör oss mot Kalixhållet, är ju bjuden på den där maskeraden. Jag vet inte vad han fått för sig, men han frågade om han sku följa med, som att han ville stanna i Ske? Nähädu sa jag, "det är Farsdag" så då blev det andra puckar, klart han vill fira Faren. Men som sagt, får se om vi far idag, bängligt med barnvakt och sovmöjligheter, men det brukar lösa sig om man vill.

Var ju på Barnens hus igår och hittade mig en peruk, lite syntethår och fejkrexlaces så ajg har börjat piffa lite på den, men får se om den hinner klart idag. Blir ju inte så fint som jag vill då jag inte är så duktig på att dreada, men får hoppas det duger ändå...Även om det är en skitkvalla på peruken så är dom ju inte billiga direkt, inte så kul om allt blir skit.


Sen ska vi fira storasyrran som fyllt fyrtio, och Fararna på Söndag. Är ju ävemarknad i Byske i helgen som jag velat fara på men vi hinner nog inte med det:-( Jag som älskar marknader...


Nä nu måste vi göra oss iordning för att fara, blir ju en pärs att bara få oss båda klädda för att ta sig ut.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards