Direktlänk till inlägg 3 november 2008

Måndag

Av Johanna - 3 november 2008 18:38

Ja idag har varit en lugn dag efter helgen, suttit och pluggat lite men mest bara slappat. Vid halv fyra började jag knalla mot föräldraträffen, och Älskade mötte upp mig där. Det var nån slags teaterföreställning, som visserligen var rolig, men extremt scwammlig och klyschig så i halvtid for vi på visning på ett hus istället.

Det var faktiskt fint, men en del att göras på det, det var besiktat så där fick man mycket info, fasiken vad seriöst!

Sen bodde inte ägaren i huset, så kanske finns det möjlighet för snabb inflyttning!


Jag måste säga att jag blir så besviken, tanken med föräldraträffarna för våran del, är ju att Guss ska få lite info och att vi ska lära känna andra föräldrar, men inget av det får man. Dom sitter bara och pratar om hur mannen kommer att känna sig eftersatt och vela ha sex hela tiden, och kvinnan kommer gå upp så mycket i barnet och definitivt inte vela ha sex. Kvinnan kommer vara si och så under graviditeten och mannen kommer vara så överbeskyddande. Varför ska dom göra till sig så?  Dom får det att låta att "Så här är det" istället för att "Såhär kan det vara, men också såhär".

Jag blir så less, det är sånt scwammel, sen så får man inte direkt nån möjlighet att sitta och prata med andra föräldrar, jo då ska man diskutera om föreställningen, och varför det kan tänkas bli sådär, man som ba ORKA!

Det är så tröttsamt, dom lever ju inte i verkligheten, inte i dagens verklighet iaf. Visst finns det många som lever i klyschiga förhållanden, och många föräldrar blir verkligen supermossiga på en gång. Men allvarligt, sån är man ju faktiskt innan i såfall. Jag fattar inte vad folk håller på med ibland. Visst är det körigt och ibland(och ibland ofta) jobbigt att ha barn, man kan bli lite låst. Men man måste inte sitta inne och glo på tv ALLTID, man måste inte förändras, vissa väljer dock att göra det(varför?). Man kan fortsätta vara vuxen, och man kan fortsätta vara sig själv. Visst får man prioritera, men är man någotsånär normalt funtad så går det att leva "normalt" ändå. Usch människor!


Ska börja styra upp nån middag snart sen ska jag Wii-fita lite;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards