Direktlänk till inlägg 16 november 2008

Söndag

Av Johanna - 16 november 2008 09:10

Ja igår var verkligen en tröttdag för mig igen, låg länge och bara slöade i soffan innan vi gjorde oss iordning för att fara. Jag började förbereda pojken för det som jag alltid brukar göra, med att på bästa möjliga Nanny-vis meddela han i god tid att "nu ska vi snart fara" osv.

Så jag gick på toaletten för att tvätta av mig lite, och då hör jag pojken utanför joxa med overallen så när jag är färdig så står han där i full mundering utan något under. Ja han ville verkligen fara på kalas!

Han pratade hela tiden om att han skulle ge en present åt Jesper och att "Jesper har en STOOOR lastbil" :-D

 Och det gick verkligen jättebra, inget bråk lr så och jag kan stolt meddela att sonen-min skötte sig exemplariskt där!

Han hade inte sovit något innan vi for dit, så jag tänkte att nu somnar han direkt i bilen efteråt, men nej inte det, vi for och handlade lite på Coop och sen hem för att göra tacos. 

 Tanken var att vi sku gå en lång sväng med voffen när vi kom hem, men jag tänkte att då kommer pojken bara somna och sen blir det bråk när vi ska upp till lägenheten. Så jag gick in och började med maten så Älskade kunde gå en kortare runda med hunden. Pojken somnade inte kan jag ju säga.

 Vi åt middag och såg på tv, ingen pojk som ville sova... Nej efter nio nångång fick jag han i säng, då hade han ritat länge och älskade hade läst sagor för han(kalleanka tidningar). Han var något övertrött, men inte sådär helt illvers som han kan vara utan rätt lugn och så, så det gjorde inget att han var uppe då.

Sen somnade jag och Älskade framför CSI.

Jag vill verkligen ha ett badkar, skulle vara så skönt när bebisen bökar för mycket och när jag har mycket sammandragningar. När jag väntade pojken så badade jag badkar varje dag, men nu har vi inget.*Saknar*

Och hela gårdagkvällen passerade med mycket jobbiga sammandragningar, och en boots-beklädd bebis som koncentrerade sina sparkar mot min pissblåsa. Ett badkar hade nog underlättat mycket då.


Idag ska Lenkan hem till sin pappa:-( Känns inte superskoj, men jag måste få tid för skolan oxå. Nu har jag verkligen jättemycket att göra, måste sätta igång med lite grann ikväll.

Sen måste hunden ut på en längre sväng, stackars henne som bara får gå kortrundor nuförtiden...Och förutom det hade jag tänkt försöka orka med att baka lite lussebulla, Älskade tycker att det är förtidigt, men då får han väl vara utan då, jag ska iaf ha;-)

 
 
Lotta

Lotta

16 november 2008 11:03

Ja han skötte sig verkligen jättebra tycker jag :)

http://felicia6.blogspot.com

 
Anna Eriksson

Anna Eriksson

16 november 2008 19:44

Bakade lussebullar igår. :-D *mums*

http://metrobloggen.se/sessans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards