Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Snö!!!

Av Johanna - 18 november 2008 10:22

Har just varit på skolan, och när jag sitter där på lektionen så ser jag att utanför så snöar det! Så mysigt, dessutom har dom börjat hänga upp julbelysningen i stan men dom verkar inte tända den än, kanske dom väntar till skylt söndag? Längtar tills dess, jag har sån julstämning och vill börja julpynta nu på en gång, men nej första advent så är det!


Blev inge lussebak igår heller, nej för först började jag lite med Svenskarbetena men behövde lite hjälp med förslag så syrran ringde upp, och då vart man sittandes i fyra timamr i telefon och bara surrade, blev ju inte så mycket skola gjort då för mig. Så när vi lagt på, var jag ändå tvungen att fråga henne på msn, och då fick jag äntligen gjort det klart. Sen var jag ju givetvis tvungen att packa bb-väskorna, så nu är det bara förlossningsberättelsen jag ska sammanställa så är det helt klart, jo förresten! Jag behöver kanske en aktuell patientbricka? Det får jag ordna på måndag när jag ska till bm.

Älskade var supersen som vanligt, så jag ides inte laga nån middag, det blev pizza istället, och han blev överlycklig, fick han välja sku vi äta pizza och hamburgare varje dag i veckan...Så det var gött gött...


Om jag har klagat tidigare angående mina oroliga nätter så har det ju inte blivit bättre nu kan jag säga, har fått vara upp tre gånger på toa inatt, och två för att gå upp och dricka(kan vara pizzan). Förutom det har det verkligen kännts som en bastu här inne, och det är det inte, den här lägenheten är svinkall! Men hujja hur jag har blivit extremvarm i kroppen senaste dagarna.


Sen kan jag tillägga en mycket dålig nyhet, nästintill katastrof för mig, min Julmust-essens till sodastreamern är slut, PLUS att kolsyran i patronen oxå är det! KATASTROFVARNING!!! Så är jag på dåligt humör så vet ni varför...

 
 
Anna E

Anna E

18 november 2008 12:28

Samma här, Jonathan skulle lätt äta skräpmat varje dag om han fick ;-)
Angående patientbricka, jag behövde oxå förnya den,men hon som jag pratade på landstinget sa att det behövdes inte. För dom användes typ inte längre. Eeh, va?? :-o

http://metrobloggen.se/sessans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards