Alla inlägg under januari 2009

Av Johanna - 22 januari 2009 11:41

Man upphör att vara barn när man inser att det inte blir bättre av att man berättar om sina bekymmer.

Cesare Pavese


Det finns människor, som inte ens djävulen vill ha.

Ordspråk från Norge


Den träder fel, som har bråttom.

Bibliskt ordspråk


Om något kan gå fel, så gör det det.

Murphys grundlag nr 1


Den stora framgången är ofta bara ett lyckligt missförstånd.

Darius Milhaud


All början är svår, särskilt början till slutet.

Zarko Petan


Vi kan stanna upp när vi är på väg uppför – men aldrig när vi är på väg nerför.

Napoleon


Paniken är ett rykte som brinner.

Okänt ursprung


Förr var jag lyckligt omedveten, nu är jag olyckligt medveten.

Henrik Tikkanen


Hälften av de misstag vi begår orsakas av att vi känner när vi borde tänka och tänker när vi borde känna.

John C. Collins

Av Johanna - 21 januari 2009 15:45

Har mycket att säga just nu, men inget att skriva.

Så jag låter bloggen vara några dar, men återkommer.

Av Johanna - 19 januari 2009 14:34

...på många sätt.

Av Johanna - 19 januari 2009 05:16

Ja nu vart det morgon, så det är väl så dags då att gå lägga sig att sova...

Av Johanna - 19 januari 2009 02:41

Ja en vaken natt till, precis som jag trodde...

Sitter på msn just nu med syrran, mycket som snurrar när man är uppe på natten och dillar.

Saker som inte existerar på dagen, finns helt plötsligt där på natten och är himmelsvida problem. Imorgon är dom säkert borta, men just nu är dom här och högst verkliga. Jag önskar jag kunde sova och vakna vettig tid och göra vettiga saker, just nu är allt bara en grå massa, det mesta bara flyter ihop.

Jag behöver något vettigt att göra på dagarna.

Av Johanna - 18 januari 2009 19:48

Ja alltså det vart ingen skidtur idag, *harkel* Vi vart för lata...*host*...

Och hur gick det med GI? Jo det vart ju Älskade som tog tag i maten och han glömde ju helt bort bulguren vi hade kylen och kokade spagetti,erhmmm...Jajaja, en gång är ingen gång, lr hur var det?

Det här var sannerligen ingen nyttig dag idag. FYYY!


...

Av Johanna - 18 januari 2009 16:16

Har inte blivit så mycket av den här dagen och nu är det mörkt så det lär inte bli så mycket mer heller, förutom den där skidturen då...

Sitter och ser Austin Powers och broderar lite, slött med andra ord.

Lilleskrutt spydde just ner både mig och henne:-S


Ska börja med middagen snart, köttfärssås och bulgur-resterna från igår. Är det GI?

Haha, jag vet inte. Men har ju redan fuskat, åt några skivor potatislimpa till frukost, ajaj. Men man kan ju inte lika slänga bort en hel limpa, så när den är slut blir det slut på sånt därnt onyttigheter, hehe...

Jaja, ny dag imorgon...

Ovido - Quiz & Flashcards