Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Jävla lägenhet

Av Johanna - 22 februari 2009 11:43

Med ens märks det hur trångt vi verkligen bor. När det bara är vi tre så går det ju bra, visst är det lite trångt men inte så farligt. Men när pojken kommer så är det olidligt, han leker ju mycket och behöver ju stor yta, men här har han ingenstans att röra sig på, så han bokstavligt talat klättrar PÅ oss. Leksakerna är överallt, man trampar på dom hela tiden. Kläderna ligger överallt för vi har ingenstans att stoppa dom.

För att vi bor så trångt så märks det på en gång då saker är där dom inte ska och man snubblar över saker. Får gå labyrintgång förbi alla väskor, grejor, bilbarnstol, ja allt för att komma fram. Står toalettdörren öppen blir man vansinnig för då är det ytterliggare en sak som är i vägen som man måste flytta på.

 Man får ju nästan klaustrofobi av att vara här, det finns ingenstans att gå iväg, utan det är alltid nån där, ljud, ljud, ljud överallt.

Enda rummet där vi har dörr till är toaletten, men så fort jag stänger dörren så hänger pojken på handtaget.


Imorgon är det visning på en gård som verkligen skulle passa oss, tyvärr var utgångspriset högt så är det många intresserade så blir det nog svårt. Men oj vad det skulle passa oss, då får vi en stor gård som pojken kan leka på, Älskade får plats med sin efterlängtade damm, och ja, jag får det utrymmet inne som jag vill ha. Dessutom är det gärdsgård runt hela gården(nästan), det har jag alltid velat ha, det är ju så fint!

Sen är ju även Älskade informerad om, att blir det en gård så blir det även en stor hund, ingen snack om saken:-D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards