Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Jag kommer att behöva en semester när han kommer hem...

Av Johanna - 16 mars 2009 09:41

Lillan har vaknat inatt IGEN, vad är det nu som är på gång? Hon sover ju alltid nätterna igenom, så jag fick tjorva ett tag med hon för at få hon att somna om. Men sen vaknade hon tidigt efter det och var hungrig och då vaknade även nästa.

Nu är det dags att dra ner persiennerna så man får fortsätta sova på morgnarna. Dagarna blir så fruktansvärt långa om man ska stiga upp kl. 06 och ändå inte ha nå vettigt att göra på hela dagen.

Pojken har ju då härjat en hel del och Lillan har varit gnällig så det har inte varit särskilt mysigt att ligga och dra sig heller.

Nu gick han då och tog sig yoghurt, hade ju varit bra om han hade kunnat göra det utan att kladda. Men han är ju bara tre år så det är klart det inte går. Men då ska han ju inte heller vara och gräva i skafferiet och kylen, men det lyssnar han inte på. Vette fasiken vad man ska göra, skaffa lås kanske? Han gör ju inte det för att trotsa utan för att han tror att han kan.

Men det tycker inte jag.


Så tråkigt och mulet nu, men det skulle visst klarna till eftermiddagen. Vi får väl vänta och hoppas lite, för som det ser ut nu har man ju ingen lust att gå ut. Hade behövt gå en långis, men samtidigt, pojken orkar inte gå så långt, och jag tycker inte det är så trevligt att bära Lillan i selen. Borde kanske ta och kolla upp det där om ståplatta. Men nu är det ju så slaskigt så det går väl inte heller då. Hmm. För syskonvagn har jag kollat upp och det var lite för dyrt för min smak. Ja nog var det då besvärligt med två barn de gånger man är ensam.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards