Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Irriterande

Av Johanna - 26 mars 2009 20:31

Hade först inte tänkt läsa Fattigbloggen(Nej jag tänker inte länka och ge den mer pr, sök själv om ni vill läsa) men så gjorde jag det ikväll ändå, tänkte att jag ger väl människan en chans.

Men nej, jag blir bara arg...


Hur kan man tro att man kan sätta sig in i en fattig persons situation genom att leva på lite pengar EN månad? De pengar hon har tänkt leva på är inte ens lite i  mina ögon, det är precis vad jag har nu.


Jag har själv levt utan inkomst i tre månader fram till i slutet på februari, jag har betalat mina räkningar på sparade pengar och enbart köpt det nödvändigaste.

Det var inte roligt med det gick.

Jag hade det snålt, men inte var jag fattig för det.

Men om man säger såhär: Jag provar leva på halva min inkomst en månad framöver(och för de som undrar så är min inkomst ca 8000kr i månaden just nu), jag kan ändå se på min svinstora platt-tv,jag kan använda mitt träningskort, jag kan surfa på både min bärbara och stationära, jag kan använda min mobiltelefon och jag kan lyssna på min iPod.

Hur kan jag då på något sätt sätta mig in i hur en fattig har det?

Nej jag kan ju inte det.

Det vore ett hån att säga att jag kan det.


Jag blir så jäkla arg, jag blir det, för jag VET hur det är att vara fattig.

Det är bara några år sedan jag bodde i en stuga utan varken vatten lr avlopp, där vi fick använda utedass och ta vatten från brunnen.Vi hade råttor i köket och på vintern var det så kallt att vi fick gå med vinterskor inomhus.

VI HADE INTE RÅD MED ANNAT!

På riktigt, jag ljuger inte.

DET är att vara fattig.

Så bodde vi inte fullt ett år och sen fick vi råd med lägenhet, men det var fortfarande snålt. Men att få gå på en vanlig toalett var ju lyx för oss.


Och nu kommer här en människa och ska sätta sig in i en fattig persons situation i EN månad, fy fan.


 
 
Dino

Dino

26 mars 2009 21:09

Håller med till fullo. Såg länken till bloggen på FL, läste några inlägg och blev så irriterad att jag stängde ner skiten. pinsamt.

http://dino78.blogspot.com

 
Anna E

Anna E

27 mars 2009 09:25

Så jäkla pinsamt att försöka sätta sej in så där, vaddå fattig? Ska man nu göra det så ska det ju göras på rätt sätt!!!
Irri jag blev nu.

http://prinsessanprinsen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards