Alla inlägg under maj 2009

Av Johanna - 28 maj 2009 11:02

Nu är jag hungrig som satan igen...känner att jag har lågt blodsocker oxå, så helt fräsch känner man sig inte. Har försökt styra in tankarna på annat så jag har sytt lite granna, men så vill hunden ut så jag ska gå med henne innan jag fortsätter. Får bli en lagomt kort promenad när det inte är världens vackraste väder så jag tar nog Lillan i bärstolen tror jag.


Mattläggaren kom där vid tiotiden, men har gått för lunch, mattorna är upppackade och han ska limma dit dom när han kommer tillbaka.

Fifan vad snyggt det ska bli! Så jäkla typiskt bara att man ska flytta när man får det renoverat och så. Men det är ju så ibland.


Av Johanna - 28 maj 2009 08:53

Han skulle ju komma och lägga plastmattan på väggen idag, men har inte dykt upp än. Sjuk?

Typiskt, jag vill ju få klart det nu, det är ju som en anings bråttom!


Blir inge Stig´s idag, om jag inte vill gå själv vill säga, och det vill jag ju inte nej. Istället joinar jag Tårt-bakerskan-Anna när hon ska överlämna en tårta till Tomas.

 Jag tänkte att om jag klarat dessa tre dar så ska jag väl ändå få unna mig en liten tårtbit, men som det känns nu kan jag faktiskt avstå. Är inte ens sugen...

Men igår var verkligen en pärs kan jag säga, men jag klarade det och idag känns det riktigt bra. Känner mig inte ens hungrig så jag får se hur länge jag klarar det här, två veckor får man ju gå på en sån här diet men det klarar jag ju aldrig. En vecka vore ju bra. Jag ser ju redan effekt på vågen fast då är ju frågan hur mycket av det man gått ner är "riktiga" kilon och hur mycket som bara är vätska?

Egentligen ska man ju dricka så himla mycket för annars går man bara ner vätska och så fort man börjar äta igen så går man upp allt igen.

Men hur ska man kunna dricka när man inte är törstig?

När jag är törstig så kan jag dricka det mesta, men annars är det svårt att tvinga ini sig. Så jag köpte ju Loka då, för det är ju kolsyrat och det brukar ju vara gott. Men mineralvatten är ju aldrig gott så jag får inte i mig det heller. Men som sagt det är svårt att dricka när man inte är törstig, hade behöva få i mig nå salt men vad?


Lillan har tagit sovmorgon men nu har jag att hon börjar vela stiga upp:-)

Av Johanna - 27 maj 2009 19:14

Nu har jag suttit i säkert tjugo min och gnagt på en low kalorie bar, så nu kan man nästan låtsas att man blev mätt iaf.

Sitter och försöker dricka mig mätt på te, men det går inte så bra. Köpte ett äckel-päckel-te igår med smak av mint och lakrits. Det låter ju supergott, men det var det ju inte...Har ju Äckel-Loka annars då, huvva:-(

Av Johanna - 27 maj 2009 18:14

Nu ger jag upp nästan, fyfan jag är så jäkla hungrig nu, jag fryser, är skakis och snurrig och kan inte tänka på annat än mat...

Försöker peppa mig själv att klarar jag bara idag så är det bra, men fyfan det är inte lätt.

Är så förbaskat hungrig och sugen och det är bara mat överallt... Ska försöka dricka mycket te och får se om det hjälper.

Av Johanna - 27 maj 2009 14:06

Sitter och syr gardinerna, men tog en liten paus. Vad fort det gick den här gången:-) Jag har redan hunnit halvvägs och ändå tycker jag inte jag suttit så länge, men det är väl för att jag sluppit måtta och sånt. Bara sätta igång att sy med en gång.

Älsklingen får öljettera när han kommer hem, jag är så dålig på sånt. Sen är det bara hänga upp och fålla. Sovrumsgardinerna får dock en kanal tror jag. Där har han ju en såndär vanlig ful vit gardinstång och vi ids nog inte hämta hit mina och hänga upp så det får bli så istället. Men nog är dom ju läbbiga såna där gardinstänger, och så gör dom ju inget för rummet.

Har man en rak gardinstång kan man ju hänga gardinen utanför fönstret(alltså inte utomhus, smartskaft) och på så vis får man ljus in genom hela och det blir så mycket luftigare.

Hade ju velat göra så överallt i lägenheten, men njah...är ju så jobbigt att hålla på och kånka hit allt och skruva upp och greja så vi får väl nöja oss såhär.


Kom ju på att vi behöver ju fara en sväng på Ikea,måste ha en massa saker därifrån, sängöverkast, kuddar, nån lampa osv.

Då får vi ha överläggning ikväll om det...

Av Johanna - 27 maj 2009 12:15

Nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och lagt ut skolböckerna på Blocket, det är verkligen dags att bli av med det nu. Hoppas man blir av med det fort som attan...


Ska ge Lillefis lite krubb och sen ska jag sätta mig och sy gardinerna, undertiden kan ni ju kika på Lillan där hon sitter i soffan helt själv. Visserligen i en liten grubba och mycket framåtlutad, men ändock själv.

Av Johanna - 27 maj 2009 11:54

Så jävla coolt, så ini bomben jävla coolt blir det!

Jag är så sugen på att låta er tjuvkika, men nä jag ska behärska mig. Ni ska få se när det är helt klart istället, men tom mattläggaren tycker att vi var nog så vågade och frågade om vi vekligen fick ha så för föreningen. Jag som ba: "WHOOT?!", dom har då inte sagt nå till oss. Så nu får dom faktiskt skylla sig själva.

Man får visst inte sätta in vad man vill för vissa. Och vi har ju inte gjort ett diskret val om man säger så.*skratt*

Men vaddå, det går inte att göra det BÅDE diskret OCH modernt med plastmatta. Är ganska omöjligt med det utbud som finns. Så då blev det detta:-)

Av Johanna - 27 maj 2009 09:35

Jaha, Onsdag idag då...och pissväder...

Blir nog inte nån långpromenad idag, har man ju inte direkt lust med.

Men känns som att jag borde ändå.

Men nä...det blir nog att sitta inne mest, men då får jag väl passa på att sy istället då. Måste sy gardiner till vardagsrummet och till sovrummet nu snarast, och det passar väl bra idag då.


Mattläggaren är här nu, så nu får vi mattan på golvet i toan, han skulle tydligen lägga på väggen först imorn. Hoppas rörmokaren kommer på Fredag då, tvivlar jag lite på faktiskt, men hoppas kan man ju alltid.

Fann ju en lampa till toan på Coop Bygg igår så nu har vi nog köpt allt som behövs tror jag. Vi har skippat krokar och sånt skit, det får nya ägarna sätta dit. Men annars har vi köpt nytt, en kran, spegel, badrumsskåp, lampa, duschmunstycke och var det nått mer? Nej men det iaf.

Man vill ju att det ska se fräscht ut, och det kommer det göra:-)


Ovido - Quiz & Flashcards