Alla inlägg under maj 2009

Av Johanna - 26 maj 2009 20:36

Nu har vi varit på Coop och handlat, men först på Bygg. Jag tänkte köpa en cykelvagn som oxå går att ha som vanlig barnvagn. Men då var det ju en beställningsvara och det blev helt plötsligt så himla jobbigt så det fick vara. Vi funderar på att stanna i Luleå och kolla när vi lika är ditåt hållet nästa gång.

Så då for vi och shoppade food ist, jag skulle kolla om det fanns fler smaker att välja mellan av Nutrilett shake, men det fanns det ju inte. Så jag köpte några såna där snacks bars och några färdiga drinkar, snordyrt och många kalorier i varje, så en sån ersätter två andra drinkar. Får se hur det funkar då.

Men jag måste ha något att tugga på annars kommer det sluta med att jag fuskar ändå. Så det här blir nog bra...



Vann en klänning på Tradera igår så om den sitter bra blir det den jag har på bröllopet. Den är visserligen vit och jag vet att man inte får ha det. Men det är tamefasiken omöjligt att hitta nå annat i dessa studenttider och till vettigt pris förstås. Är man rik kan man ju hitta vad man vill, men jag är ju inte det då.

Den är helvit, men jag tänkte stajla den på något vis, broderi och paljetter borde bli läckurt:-) Jag har en massa idéer som borde bli snyggt, men då är ju frågan om jag får till det då.

Av Johanna - 26 maj 2009 17:05

Hur ska detta gå?

Jag ser mat överallt, när jag plockar undan disken(som btw inte är så mycket nu) så kommer man ju att tänka på mat, på tv:n är det matlagningsprogram, på internet är det reklam för mat. Åh jag är så sugen! Allt ser så himla gott ut, känns tufft såhär vid middagstid att veta att det blir ingen mat bara dessa drycker, och sen inge kvällsfika heller. Och det som är dagens höjdpunkt, te och mackor...mmmmh...massa pålägg... *drömmer mig bort*


Nä huvva, måste få tankarna på annat nu...

Av Johanna - 26 maj 2009 15:36

Satte mig där för att sy färdigt tunikan åt Lillan tidigare, men blev bara avbruten hela tiden, och nu vart jag bara så less. Den är ju typ färdig, det är bara dragkedjan och knappen kvar men ändå, tappade helt motivationen när jag inte får sitta ifred.

Trött blev jag oxå, en kombination av svälten(det är ju typ nästan det) och att molnen drog igen på himlen. Hade bara velat gå och lägga mig och sova en stund, men då lär jag ju vara vaken inatt så nej, jag måste hitta på något istället. Men jag vill inte, har inte lust med nått just nu.


Av Johanna - 26 maj 2009 13:32

Nu jäklarns har vi varit på promenad, Broarna runt såklart och jag har tom sprungit några sträckor! Ja där det inte syntes nå folk vill säga...*fniss*

Och det känns verkligen i hela kroppen, så nu sitter jag och dricker en Nutrilett Smoothie, och dom en nedrans goda, men icket billiga...fast...jag ser ju nu när jag läser på förpackningen att de innehåller ju massor med Kalorier!

200-jävla kalorier!!!

Det är ju meningen att man ska ligga kring en 600 kalorier per dag med den här dieten, så nu måste jag skippa de andra dryckerna idag för att hålla mig under det. Inte konstigt jag tyckte den var mer mättande då...

Vaffan har de såna jäkla drycker utmed de andra lågkaloridryckerna för!?

Fan vad lurad jag känner mig...

Känns som att jag sumpat allt nu, och jag som kände mig så peppad imorse...

Fan jäkla skit!

Jaja, det var ju sista jag hade hemma ändå så jag får väl börja om imorron då, fan.

*suck*

Av Johanna - 26 maj 2009 11:47

Lillan sitter nu i sin(eg. Lenkans) bumbo och rycker i en datasladd, och när jag tog den ifrån hon och gav hon en leksak istället blev hon riktigt sur. Hon har ett jädrans humör den där surkarten och det låter hon minsann visa, och höra med för den delen!


Men här får ni istället en bild då hon är glad och sitter och mumsar majskrok:-)

Av Johanna - 26 maj 2009 10:33

Nu har jag inmundigat dagens första drink och ska nu ta mig en kopp te, jag känner mig riktigt peppad nu. Men igår vid middagstid var det faktiskt lite tungt. Funderade nästan på att gå ner på Max och köpa mig ett mål och jag som inte ens är särskilt förtjust i burgare, men jag stod ut faktiskt. Men till och med Älsklingens korv(Korv i bröd alltså, för er med livlig fantasi) luktade så gott och man började ju nästan dregla när man såg den, men jag höll ut!

Så klarar jag det några dar till iaf så kommer jag vara stolt.


Nu spacklas det för fullt i toan och har gjorts hela morgonen, när det har torkat är det bara lägga mattan sen. Hoho, fan vad snyggt det ska bli!

Så nu måste jag sy gardinerna och hänga upp så vi kan börja flyttstajla, funderar på om vi ska köpa nån lampa till köket lr om man kan ta någon av de jag har...hmmm...

Däremot ska vi då garanterat ta några av mina tavlor och ta ned hans hemska kärringbroderier och grejs han har på väggarna:-S

Hahaha, Gussen har bara för dålig smak, SÖT!


Idag är det långpromenad som gäller, men det verkar inte vara så varmt, igår på kvällen höll man ju på att blåsa bort nästan...

Av Johanna - 25 maj 2009 22:23

Jag är mycket hoppfull!

Imorse vägde jag 62.7 om jag inte minns helt fel och nu väger jag 62.1, och man väger ju oftast som minst på morgonen innan man ätit. Så nu ska jag ta dagens sista drink och en kopp te och sen somna med hopp om en smal sommar:-D

Av Johanna - 25 maj 2009 20:55

X:et ringde tidigare och jag fick prata en liten stund med min Lenka. Oftast brukar han inte vela prata, jag vet inte varför  men han blir blyg på nå sätt. Men nu ville han det. Och det var lite jobbigt, jag fick kämpa för att hålla borta tårarna och prata ordentligt så att han inte skulle märka något. Han har blivit så stor och pratar så bra nu, och ahar så mycket att säga.

  Saknar han så mycket när han inte är här, och det är så jobbigt att tänka på vad han gör och var han är så jag försöker att bara slå bort tanken. Såklart kommer det ju över en varje dag, när man ser hans leksaker, när man ser hans vagn i källaren, hans stol i bilen. Man tänker på vad han skulle ha gjort och sagt om man var här och det gör bara så ont ibland.

Det känns inte riktigt rättvist att jag inte få ha han alltid hos mig, men det är ju just FÖR ATT det ska vara rättvist han bor såhär. Jag tvivlar inte på att X:et saknar han minst lika mycket när han är hos mig. Men jag vill ju ändå att han ska vara hos mig alltid, jag vill att han ska somna hemma hos mig, jag vill få se honom varje dag. Jag vill veta vad han gör och säger, när han skrattar och gråter, när han gjort illa sig och när han lärt sig något nytt.

Jag vill vara där han är.

Ovido - Quiz & Flashcards