Alla inlägg under december 2008

Av Johanna - 29 december 2008 12:08

...att jag är en äkta surkärring!

Varje morgon när de är dags för promenad går jag upp i varv och blir hyperstressad och på extremt dåligt humör, allt blir bara jobbigt och jag blir sur och tvär. Sen väl ute på promenad blir jag bara irriterad på allt och alla.

Men när jag kommer hem är det som bortblåst, då är det bara skööönt. Ja lr oftast då...

Men det är klart det är ju inte helt smidigt att ta sig ut som det är nu, får bara hoppas det löser sig snart.


Pojken fick en pulka i julklapp av oss, så jag tänkte att det var dags att testa den idag. Alla andra vintrar har det varit enklast att ta pulkan istället för vagnen så trodde jag att det skulle vara även denna vinter, men ack så jag bedrog mig.

Jag tog Lillan i sin vagn och Lenkan i pulkan å så hunden med då förståss.

För det första var det ju ett helt sjå att bara ta sig ner i källaren, då hade jag pojken i högra handen, mjukliften, pulkan och hunden i högra. Det var INTE lite omständigt det, men nå det gick.

Nå och nog gick det och gå på promenad på så vis oxå om man är tillräckligt träningsinriktad  och envis, men nej ensam kommer då inte jag göra om det.

Det var tungt!

Så tungt att jag till och med fick vända och gå hem igen.

Men nå då vet jag iaf.

Nu har jag då fått upp svetten, så är Lillan bara lugn så ska jag ta och spela lite wii fit.

Av Johanna - 29 december 2008 10:40

Så gick den "metoden" åt helvete, har ju funkat bra nu i två veckor (han har tydligen skött sig hos pappan), men nej så var det som vanligt i morse. Först hände det innan frukost, då satte jag han på pottan och sa att han skulle göra färdigt, han satt där ett tag,  men sa att det kom inget mer, så då tvättade jag av han. Sen åt vi frukost och jag bytte blöja på Lillan, och då hade han gjort ner sig igen. Så nu sitter han på pottan...igen.

Och gör allt annat än skiter...

Ja så började min morgon.

...

Av Johanna - 28 december 2008 21:42

Älskade Lillgumman log mot mig för bara en liten stund sen, och det var inte ett litet deskret leende, nejdå!

Ett riktigt storflin!

Så gulligt!

Gulleplutten har nu börjat följa oss med blicken, och känner igen en när man kommer, och även börjat småjollra lite sådär, åh vad vi längtar tills hon börjar skratta! 


Har just suttit och knåpat ihop barnvagnsmobilen och det blev apsnyggt! Ska fota imorn när jag fått upp det på vagnen.


Pojken har nu gått och lagt sig, gjort sitt på pottan(stolt man blir!), vi har ätit middag och nu myser vi med glögg och köpesbulla framför tv:n. Myyyspyyys...

Av Johanna - 28 december 2008 16:03

Japp, och det märks verkligen, nu när det går mot ljusare tider så är det som ett helt annat ljus ute och det är såååå trevligt...

Vi har varit ute på långpromenad med vovven och sen en sväng till maxi oxh nu värker det i benen:-)

Nu har jag en nötstek i ugnen, jam jam kommer det att bli;-) Sen ikväll blir det kex och rom, inge mer ostar nu för Älskade har börjat tjata om fläsket mitt;-) Jag vet jag veeeet, jag måste komma igång och få bort värste. Är ju verkligen inget fitnessfreak och kommer aldrig att bli, men så här kan man då INTE se ut, daller, daller...

Nämen nu finns det inga ursäkter längre, utan nu är det långpromenad varje dag som gäller:-)


Av Johanna - 27 december 2008 21:08

Japp vi ser Sagan om Ringen(första) och pojkenshrek, och så väntar vi på att våran dryck är färdigkyld, Gustav valde öl och jag valde Xider...jaaamen vaddå? Det är ju lördag;-)


Nä huvva jag som inte sku glömma min sodastreamerflaska hos Mor gjorde ju givetvis det, fan, och knappast att jag klarar mig i två veckor, nejnej.. Det får bli en sväng till "giganten" och inhandla en ny, en rosa variant kanske, hehe...

Hade ju fått Rustabladet(myfavourite) med morgontidningen och såg massor av grejsimojs jag ska lägga vantarna på, vad-det-nu-var har jag dock redan glömt, haha... kanske ska sticka näsan i blaska ytterliggare en gång för att återminnas vad det var. Nåväl så då blir det en sväng till Rusta oxå hehe...

NEJ! Nu kom jag på! den här oorganiserade stan har ju gjort det så opraktiskt, Rusta på ena sidan stan och Elgiganten på andra, då blir det ju ändå inte på samma sväng...ÄSCH!


Jaha nu när julen typ är över är det dags att börja planera för nästa högtid...Nyår!

Jag hade ju planerat för värsta festen, lr nja okej inte värsta festen som i supa hejdlöst, utan värsta festen som i balklänning, afton handskar, tre rätters, vin, champagne du vet. Menyn var ju till och med klar.

Men nej, så går det när man planerar, då blir det ändå inte som man tänkt sig...

Så som det ser ut nu, blir det bara våran lilla familj som får sitta ensam hemma sippandes champagne, men det går det oxå.

Nog vetti det blir trevligt, men det är tråkigt när man planerat nå annat...


Nä nu ska Lillan få mat, imorn följer bilder och kanske om spänningen är tillräckligt olidlig, att vi släper namnet;-)


Av Johanna - 27 december 2008 20:27

Ja då har vi hållit oss i och kring trakterna Kalix i över en vecka, vissa dagar har varit långsammare än andra;-)

Har inte hänt så mycket, vi har varit en sväng till Rajalla och handlat julklappar, spelat bingolotto på uppesittarkvällen hos syster med karl och nej ingen vinst vart det...

Julafton firades i Sien med lillafamiljen.

På annandagen en sväng in till Kalix på mellandagsrean, och idag till Mor och träffade övriga familjen och delade ut barnens julklappar.

Mestadels har vi tagit det lugnt, lugnt så lugnt.

Nu är vi hemma igen, äntligen skulle man ju vela säga;-)

Av Johanna - 20 december 2008 13:25

Har gått ner två kilo!!(räknar inte hekton utan rundar av, hehe)

Och det var innan jag duschade så jag väger säkert några mikrogram mindre när jag duschade bort smutsen, hehe...

Nu blir det inget fuskande när man är hos svärmor, så jag räknar med att ha hunnit bli smaler tills jag kommer hem framåt nyår;-)


Har Lilltjejens fot- och handavgjutning i ugnen nu, nått måste man ju roa sig med när det inte vart nå shopping...Namnet är nu bestämt, men ska inte avslöja något än ifall vi ska ha ha namngivningskalas, ska prata med Älskade, men några av er kan nog lista ut vilket av dom det blir;-)

Pojken ser på shrek, Älskade har opackat och duschar nu, och jag är färdig sitter bara här och väntar...

Nåja nångång kommer vi oss nog iväg, då måste jag förbi mormin och rota igeom mina kartonger för att se om jag har nån klänning till julafton, annars måste jag köpa mig en. Det är ju inte negativt om man har pengar, men har man inte det så... Äsch man får ta sig råd;-)

Nä nu ska jag ta och betala lite räkningar:-(



Ovido - Quiz & Flashcards