Alla inlägg under december 2008

Av Johanna - 9 december 2008 17:41

och ja hon har ju inte växt jättemycket, men tillräckligt iaf, så nu är det inget anmärkningsvärt med det iaf. Men jag frågade om hon kunde ha kolik, och hur man vet att det är det, och då sa hon att man märker om det är kolik.

Eeh? Jaha? Hur märker man det då?!!

Nåja det visade sig att hon har lite torsk så jag ska visst använda lite vichyvatten så ska det bli bättre, och det kunde bero på det. Så då får vi se om det blir bättre.

Annars skulle vi avvakta en vecka och är det inte bättre då, så skulle vi prova med magdroppar/antiprutt.

Nå det känns ju lite bättre nu iaf, när hon växer och så. Men man hade ju kunnat hoppas på att man skulle få mer svar, men man får vara tacksam för det lilla, bvc  kan ju inte ha alla svar på direkten ändå.


Nu sover hon då gott efter promenade dit och hem och sen en sväng med hunden. Jag har dock ont i ryggen, visst är det mysigt när hon vill vara nära, men min rygg är inte gjord för att gå och kånka hela tiden på henne. Det är konstigt eg. för hon har bara precis passerat födelsevikten så det är ju nästan exakt som att vara gravid. Och då orkar man gå och bära på magen minsann, och får inte så jätteont i ryggen(bara lagomt). Men så fort barnet är ute orkar man inte gå och bära särskilt länge så blir man trött och får ont, lustigt, mycket lustigt. Varför är det så? Man borde ju klara det bättre efteråt då man inte har sammandragningar och massa vatten i kroppen osv...


Känner mig en aning nervös inför imorn, har hunnit läsa lite men inte tillräckligt. Däremot är det svårare med det där excel-grejset, det provet har jag ju direkt på morgonen så jag måste verkligen hinna plugga ikväll, så karl-schlooken får faktiskt ta och masa sig hem nu så han kan fixa det där. Huga så less jag är på skolan nu, försöker tänka att det bara är mindre än två veckor kvar, men det stressar mig nästan bara ännu mer, just för att jag har apmycket kvar att göra. Fan, fan, fan att jag har slöat så mycket, att jag aldrig lär mig!

Ja fy fånken,  nog vetti det blir bra tillslut...



Av Johanna - 9 december 2008 14:27

Nu har jag vaggat och vaggat så hon har somnat, ska försöka sätta mig en stund i soffan och träna inför provet imorn, får se hur det funkar då. Hon vaknar väl säkert direkt jag stannar upp med gungandet.

Tack och lov för babybjörnen iaf, hade nog inte klarat detta utan den!

Av Johanna - 9 december 2008 12:32

.. just när Jäntan somnat och jag satt mig framför datorn för att plugga, ja så då har vi snackat strunt och skit ett tag. Hade ju inte tid för det egentligen, men ibland behövs det oxå...

Jag så då satte jag mig nu istället, men nej fan då har ju provversionen slutat att gälla i microsoft office, jävla skit piss och spya! Och jag har ju massor att göra, jävla helvete! *argast*

Jaha då måste jag vänta med det tills datorägaren kommer hem då, typiskt och han som sku bli sen idag.

Fan att man ska vara så beroende av datorn.



Av Johanna - 9 december 2008 09:54

Japp nu är det gjort iaf, kunde iaf svara på några tal, säkert inte rätt svar, men försökte ju iaf...

Lillan har inte ätit på hela natten, jag har provat flera gånger men hon har inte vaknat så på morgonen var tuttarna som två klot och ja, hon äter ju så lite åt gången så inte blev det bättre efteråt heller, så nu kommer jag väl få mjölkstockning igen.


Idag har jag förjävla mycket att göra, har två prov imorn, som jag inte är tillräckligt förberedd på och sen har jag muntliga redovisningar, hela dagen är fullbokad, så jag får se hur han klarar det då. Hon är ju som sagt missnöjd hela tiden och det tär verkligen på tålamodet.

Känner mig bara så trött hela tiden, och hur ska jag få någonting gjort? Jag kan inte koncentrera mig, vill bara få sova...

Av Johanna - 8 december 2008 21:28

...äntligen måste jag säga, det har verkligen sett förjävligt uit med min utväxt, och det är verkligen inte min stil. Jag brukar hinna färga om det innan det blir utväxt för att jag blir så fort less, men nu har jag inte haft tid med sånt schwammel;-)

När det är sköljt ur ska Älskade få börja med middagen,sent? njae jag vet inte, inte senare än vanligt hos oss iaf;-) Det ska bli kryddiga korvar och stuvade makaroner, det ni!


Fick iväg EN uppgift i excel tidigare, har en hel radda kvar, men får se om jag får nån lugn och ro imorn att göra det, hoppas hoppas!


Iiiih vad det kliar i håret!!!

Av Johanna - 8 december 2008 16:35

Nu har jag haft hon i babybjörnen precis hela dagen och fått vagga vagga, och nu är jag helt slut i ryggen, typ ingenting har jag fått gjort uti skolan heller. Hon sover bara i selen om jag vaggar henne, så fort jag slutar så vaknar hon...

Börjar bli riktigt orolig snart, tänk om det är nå fel??

Av Johanna - 8 december 2008 13:26

Så det var slut pluggande (inte för att jag gjorde så mycket ändå) för min del, det var bara dra fram babybjörnen och sätta igång att vagga, jag har hängt tvätt och sorterat legobitar, hängt upp mina nya gardiner jag köpte i Lördags... fotade så fint det blev, men så är usb-kabeln borta igen...

Som tur var har hon inte skrikit så mycket,*phiuu* då får öronen vila ett tag, men hon är konstant missnöjd...

 Ska till bvc imorn så då ska jag höra vad hon säger, om det verkligen inte finns något som gör det lite bättre...

Av Johanna - 8 december 2008 11:43

... jag fattar fan inte ett piss!

Ovido - Quiz & Flashcards