Alla inlägg under december 2008

Av Johanna - 18 december 2008 13:08

Ja då har man just slagit halvt ihjäl både sig själv och  ungarna...

Skulle gå på den vanliga morgonrundan med hunden, och vädret är ju inte det härligaste direkt, småregnar och jäklatt glashalt.

 Men gick iaf, Pojken kunde knappt gå alls, ramlade varje halv meter, och när vi kommit halvvägs runt kvarteret så tänker jag "bara jag inte ramlar på Lillan", hade ju henne i babybjörnen som vanligt.

Vad tror du händer?

Jo givetvis ramlar jag ju, inte på Lillan då som tur var, men ändå, ont som fan gjorde det.

Då gav jag upp och gick hem, ALDRIG att jag går ut i det här vädret igen och riskerar livet.

Av Johanna - 18 december 2008 12:10

Sonen väckte mig kring en halv elva i morse, gud så segt att kliva upp..jag är så trött...Det måste vara vädret...

Känner inte alls för att gå ut nu när allt snö på vägarna regnat bort och det är bara halt och slaskigt...Vart tog vintern vägen?

Men man  måste ju, nu hade man ju iof kunnat gå en långpromenad när vagnen inte kör fast i snön lika mycket, men kopplet sitter ju fortfarande fast i hjulet, och orka försöka få loss det.

Älskade får göra ett försök ikväll.

Jag sku behöva gå ner på stan och posta iväg en julklapp, men aldrig att jga skulle våga ta  med pojken utan vagn, nä hua, jag bara ryser av tanken.



Av Johanna - 17 december 2008 20:12

Ja då var det tv-tajm då:-)

Jag och gossen tänkte gå på promenad efter middagen, men så vart det trots och bråk och då tappade jag lusten totalt.

Upptäckte att hans hårbotten behövdes tvättas, konstigt att håret hans aldrig bli flottigt?? Så då fick han sig ett bad istället:-D

Nåja, så ville han låna Lillans badbalja och nog fick han ju det, så då har han härjat som en tok och skvätt ner vatten i hela badrummet, nåja han vart ju ren iaf;-)

Men typiskt barn så är det ett trauma varje gång man ska tvätta håret, fast hujja, man minns ju själv hur det var:-P Stackars Morsan som var tvungen att tvätta håret på två skrikiga ungar samtidigt, jag och syrran haha...


Naaaw, vad gullig han är!

Nu la Gossen armarna runt Älskade och pussade honom rakt på munnen och gav honom sen en lång kram, gounge!

Man blir ju helt tårögd:-D


Jo, ANNA! När texten din blivit sådär konstig på bloggen så går det inte att kommentera:-O

Av Johanna - 17 december 2008 18:04

är på tv:n just, ganska skoj program faktiskt, hehe...så roligt att se om andras pinsamheter...

Lillan har inte somnat än, det var visst en envis rackare det där...


Nu väntar vi verkligen på att Älskade ska komma hem, så vi kan få i oss nå middag. Känner mig helt vulgof*t idag, måste fånken ut på en långpromenad ikväll och röra på fläsket...hujj

...

Av Johanna - 17 december 2008 17:07

Nu sitter pojken och ser sin Shrek,han har trots att Lillan skrikigt hela tiden sovit gott. Jag har tom fått väcka han, då sover man tungt måste jag säga.

Nu har jag lagt hon i sängen, hon är inte glad över dte kan jag ju säga, men hon somnar nog snart hoppas jag.

Måste få städa lite här, herregud hur det ser ut!

Kräkslappar överallt, leksaker, kläder, hugahugaligen.


Läraren i Programhantering ringde just och berättade vad jag skulle få i betyg, och det var ju ingen höjdare direkt. typiskt, det där hade lätt varit ett Mvg ä mne för mig om jag bara lagt ner mer tid och energi. Men det har jag ju inte gjort så då blir det såhär. Fan.


Ikväll är det MIN tvkväll, så om ungarna är relativt lugna så ska jag kräva lite myyys.

Av Johanna - 17 december 2008 15:31

Nu har jag fått vagga och vagga  och så fort jag stannar av blir hon ledesen igen:-( Det som varit så lugnt ett tag nu, men så börjas det igen.


Har ju varit på bvc idag, hon växer fortfarande inte riktigt som hon ska, men hon kräks ju så mycket, kan det vara det? Ska dit igen på fredag så får vi se vad vi ska hitta på.

Hon skriker och skriker, och tillslut orkar man ju inte höra det där längre, så då ger jag hon bröstet, så att man får vila öronen ett tag, men efteråt kräks hon ju bara upp allt, och kräks och kräks. Ingen idé att varken klä på henne lr mig för båda blir ju dyngsura av spyan på en gång ändå. För det är ju inte så att det kommer lite grann direkt utan det verkligen sprutar ur henne.

Snart ger jag upp amningen om det fortsätter såhär.


Man blir ju så handikappad oxå när man måste gå och bära hela tiden, går ju liksom inte att få något vettigt gjort, och såhär innan jul är det ju en del som måste göras. Tack och lov är jag då klar med skolan nu så man slipper ha det hängandes över sig, det har verkligen varit en pest och pina för oss alla, jag har inte haft tålamod för nått och bara jämt gått omkring med dåligt humör av all stress.

Men nu ska det väl ändå bli bättre när jag inte har lika mycket "måsten" på mig.


Av Johanna - 17 december 2008 14:06

Det är fan helt otroligt!

Jag har just kommit från att ha varit ute med hunden. Och det är så extremt slaskigt och oplogat så man får riktigt pressa sig fram med vagnen. När jag då just hade rundat ett hörn så skulle jag uppför en backe och så står en bil på tomgång, trottoaren går absolut inte att gå på så jag väljer att gå utanför bilen där det givetvis sitter en gubbe i.

 När jag kommer jämsides med bilen så tjorvar hunden in sig med kopplet i ena hjulet. Det där händer ju jämt och det är tillräckligt irriterande då men det här tar fan priset. 

Jag ner på huk, Lillan i babybjörnen skymmer och jag nästan helt blind utan linser försöker få loss, men på nått sätt har hon tjorvat in det totalt och jag får inte loss det. Jag sliter och drar och håller på att skämmas ögonen ur mig, för gubben sitter ju säkert inte och njuter direkt av att ha full syn ner i min rumpskåra(ja för små byxor har jag).

Jag bara känner hur ilskan kokar, och tror du inte att telefonjävlen sätter igång och ringa, som att jag inte hade nog med problem. Orka svara då liksom.

Jag fick inte upp tjorvet så det var bara att försöka ta sig hem ändå.

Maja med ett koppel på nu tre decimeter och hon som ännu inte hunnit bajsa. Kände man sig verklöigen som sjyssta klubben på glatt humör...INTE!


Sen försöka få ner vagnhelvetet i källaren, genom en dörrfan som knappt går att öppna för att den har så jäkla trög självstängning.

Fatta att folk är så jävla lata att dom inte kan stänga dörren efter sig så att sånt behövs! Det gör det ju bara jobbigare för oss alla som ska få ut och in grejor genom dörren.

Skitsamma... då är det hela procedueren att få sig upp i lägenheten då, underbart.

Ja väl inne så sa jag åt pojken att gå och sova, men tutten är putsväck såklart, och som jag sa, jag ser ingenting. Hittade den till slut iaf.

Så la jag Lillan, så skönt hon sover tänker jag, mm...jag hann bara gå ut ur rummet så sätter hon igång och skrika...


Det är fan inte min dag idag.

Av Johanna - 16 december 2008 21:57

Sitter och myser framför tv:n och ser Titanic, det var länge sen man såg den! Det är ju tidernas bästa film, och jag har utyan att överdriva sett den säkrt tvåhundra gånger! Där ett tag såg jag den varje kvälla/natt, haha så barschlitt;-)

 Jag och Älskade har delat på en julöl också, jam jam:-)


Nu har Gossen varit upp förhoppningsvis för sista gången, coh nu var han visst hungrig så han fick sig en vällingflaska, det brukar släcka lysena helt på en gång innan han knappt hunnit smaka, men det återstår att se.

Tösabiten fräste iväg ordentligt imorse så de kom lite senapsfärg i sängen, så det blir till att bädda innan vi får nanna, hujjaligen...


Har iaf fått iväg arbetena så nu är det bara läsa ordentligt inför provet som är kvar, det går lite trögt så jag har lagt det åt sidan och fortsätter imorn...



Ovido - Quiz & Flashcards