Alla inlägg under december 2008

Av Johanna - 20 december 2008 12:18

...har jag insett. *suck*

Han knallade just iväg med hunden att hämta bilen, så det lär ju ta ett tag. Så det blir väl raka vägen till Storsien sen då. Får ta Julshoppingen på Måndag lr nått, hade ju dock sett fram emot att få göra det idag,jaja...

 Vi blir där iaf tills nästa helg så kommer det inte fler uppdateringar idag så blir det inte så mycket mer den här veckan.


Du får messa Anna när lilleman tittat ut, nog lär han ju göra det inom en vecka iaf;-)

...

Av Johanna - 20 december 2008 08:32

Ska man skratta lr gråta?

Idag skulle vi fara tidigt till Luleå för att shoppa resten av julklapparna, men hmm...verkar ju inte bli så tidigt...

Hans bil står på jobbet, typ två mil bort, hur ska vi få hem den?

Ingen aning...

Vem ska köra?

Ja inte han, han drack ju till sent, och inte jag, jag är halvblind...

Jaha då sket det sig.

Glad man blir...not.

Av Johanna - 19 december 2008 20:58

Ojojoj, jag tror jag antingen pajjat tvättmaskinen lr oxå alla kläderna däri. Det lät så förbajjat mysko från den när den centrifugerade så jag var tvungen att springa och stoppa den, men nu törs jag inte öppna och kolla...

Oups...


Älskade ringde för en stund sen, det blir visst utgång för dom, men åååh...

Jaja, det får man väl ta ibland, men exakt hur kul är det att vara ensam hela fredagkvällen? Nej just det, inte direkt kanske va...

Kan tillägga att pojken somnade så fint där i sin säng, så då känns det ju extra pissigt, nu hade vi kunnat mysa hur gott som helst. Men så är han inte hemma. Typiskt.


Av Johanna - 19 december 2008 19:23

Han gick självmant på pottan och bajsade! Ibland har man flyt:-)


Men sen var det meningen att han skulle gå och lägga sig klockan sju, för vi ska upp tidigt imorn och han har inte sovit nå idag. Men nej han har inte lagt sig än, tjorvar om att han inte hittar tutten, och jag duger då inte till att leta nå, för jag ser inte...


Och mina linser har inte kommit än, det som sku ta en två-tre dar. Jaha hur fan ska jag då klara mig?!! Jävla skit, nu är jag beroende av att Gustav kör mig hela veckan. Och slår vad om att bara just därför så ska Person ha han att följa och åka slalom, och jag tar mig inte någerst.

För att inte tala om att jag inte ser nått då.


Älskade har inte kommit hem än, ska dom vara borta hela kvällen lr?

Av Johanna - 19 december 2008 16:31

Har varit på bvc en sväng, och när vi nu kom hem så tog vi oss lite glögg och pepparkakor, myys...

På väg hem från bvc så möter vi en gubbe som halkar sig fram, och då säger pojken:

"Halkar den där gubben?"

-"jaaa..."

"Vad heter den där gubben som halkar?"

-"jag vet inte..."

"Halkar han iväg?"


Hehe, gulligt, men pinsamt.

"Gubben" var ju kanske ingen gubbe direkt...

haha hoho, barn är bara för härliga;-)

Av Johanna - 19 december 2008 12:36

Ja inte för mig då *hmm* men för Älskade, dom ska visst ut med jobbet idag så det blir en ensam fredag för mig, supernice, lr så inte, well, well...

Sovit till efter elva idag, så skööönt, hehe...Mindre skönt dock att pojken gjorde en smärre nattlig olycka, men så kan det gå.

Kan dock skryta om att trots vad jag sa tidigare om att ge upp det där med metoder ang pojkens toabestyr, så var det ju givetvis bara något jag sa i stundens hetta. Ger upp gör jag aldrig.

Nåja så veckans metod är:

Bajsa på pottan så får du en chokladbit.

Kanske inte så pedagogiskt, men vaffan, det har funkat hittils iaf;-)

Det är ju givetvis dom där godisarna som jag gjorde tidigare i veckan som vart så pinsamt hemska att ge bort som han får, mohahahaha...


Klockan tre ska vi till bvc, jag kan lika flytta in där , är ju ändå där så ofta, två gånger i veckan suck...

Nu sist fick jag order om att öka på amningen, varannan timme räcker visst inte, suck...Jaja så länge hon mår bra så...



Av Johanna - 18 december 2008 19:50

Idag har jag ändå hunnit med en del, har slagit in paket, fast en fattas:-S, Snackat med syrran i telefon nån timma, julpysslat, och nu har vi varit och handlat. Älskade står och bakar pepparkakor:-D


Har haft en riktigt dålig dag, och jag envisas med att skylla på vädret. Känner mig inte alls nå vidare, huga. Tror att jag behöver ut och röra mig mer, men det känns som en jäkla pärs varje gång.

Näe, så här kan vi inte ha det. Och nu har jag ju inte skolan mer, så jag kan inte skylla på det. Imorn blir det långpromenad, om jag får loss det förbannade kopplet vill säga. Får väl skära loss det i värsta fall...

Ovido - Quiz & Flashcards