Alla inlägg under december 2008

Av Johanna - 11 december 2008 21:49

Jamenvisst serru, ligger här i soffan aldeles febrig, ser ju inte fram emot provet i excel imorn precis när det känns såhär...Har alldeles ont i hela kroppen och känner mig jättehängig. Hoppas det är bättre tills imorn bara...Älskade har då varit gullig iaf och köpt "medecin" åt mig(Godis) som vi har svullat i nu ikv. Lillan har oxå varit så snäll och nästan bara sovit medan han var på jobbet och jag låg här och huttrade, tack och lov för det!


Ska till optikern imorn oxå, så nu kommer jag vara blind nåra dar när jag tagit ut mitt sista par linser i inväntan på dom nya. Så om jag inte hälsar om vi ses oväntat nånstans så är det inte för att jag är dryg utan för att jag helt enkelt inte ser!


Nä nu svider det som bara den i mina ögon och huvudet spränger så jag måste ta och lägga mig nu...



Av Johanna - 11 december 2008 15:02

Ja morsan ringde just med lite byaskvaller, och jag vet inte riktigt hur jag ska reagera...

X:et har sattit ut "vårat" hus på försäljning, och det i sig upprör mig inget, jag bor inte där, och vill inte göra det heller, huset har ju han tagit över så det är hans att göra vad han vill med det.

Det som däremot gör mig förbannad är att han inte sagt något till mig, och jag tycker faktiskt att jag har med det att göra när min son bor i det huset och ser det som hemma.

Ska han behöva gå igenom ytterliggare en flytt? Kan inte detta vänta?

Först så har vi separerat och jag har flyttat till lägenhet där han fått bo varannan vecka, sen har jag nu i höst tillfälligt flyttat in i Gustavs lägenhet här i Skellefteå, där inga av mina saker är och knappt pojkens leksaker, och förhoppningsvis ska vi flytta snart till något större.

Det blir tre flytter på ett år och nu ska X:et oxå flytta så då blir det fyra, ingenting blir ju tryggt för honom.

Jag blir bara så besviken, det är faktiskt hans skyldighet att berätta sånt för mig, men jag har inte fått veta nått, vet inte ens vart dom ska flytta.

Här har jag gått och varit glad över att vi haft rätt bra relation efter separationen, att vi kunnat prata om saker och inte tjafsat, och så får jag veta något sånt här av nån annan. Vad är det för ett jäkla sätt?


Av Johanna - 11 december 2008 13:38

Nu har Lilleskrutt somnat på soffan, jag lindade in hon i min pyjamasskjorta och band ärmarna hårt bakom ryggen så nu ligger hon som i en kokong. Blev nöjd nästan på direkten!


Skule ju eg. fara och baka hos Anna idag, hade ju köpt ingredienser och allt, men det vart för stressigt när jag har så mycket med skolan och allt. Det var ju synd, men vi måste ses snart, var ju ett tag sen nu!

 Nå men jag var ju bakasugen så jag gjorde iaf, lite julgodis, mintchokladbitar, goda blev dom men fula, ska göra en ny omgång med finare, det är ju till för att ges bort jue!


Ringde X:et just så han kommer hit med Lenkan imorn, längtar! Idag har det ju varit avslutning för sång & lek på hans dagis så dom har haft luciatåg i kyrkan, men det missade ju jag efter som att jag hade det där dumma matteprovet, känns inte roligt alls:-(

Av Johanna - 11 december 2008 10:57

i matte har jag varit och gjort i morse, i em har jag samhällsprov, vilket inte kommer att gå nå vidare värst bra. Fick ju reda på igår att det var idag det var, och jag som inte ens vetat vad provet sku handla om, så nej förberedd är jag ju inte direkt. Men nog vetti det löser sig.

Av Johanna - 10 december 2008 21:23

Jag har då varit på skolan idag, gjort provet i samhälls och det gick väl rätt så bra, önskar dock att jag kunnat få alla rätt men vaddå man kan ju inte få allt här i världen;-)

 Gick och fikade på rasten med Theres och sen hade vi svenska, tänkte ha en muntlig redovisning men hann inte förbereda mig ordentligt. Sen hade vi rast igen, då gick hela klassen och fikade, trevligt! Och sen var det "poetry slam", hade inget förberett men slog till med en dikt jag jag hade i mobilen från en kylskåpspoesi-dikt jag haft i lägenheten.


Efter skolan gick jag till optikern och bokade tid för synundersökning, sen mötte jag upp Älskade och vi gick och fikade. Satt där ett bra tag och drog oss för att gå hem i kylan, men måst man så måst man.

Väl hemma så väntade en tidig julklapp på mig i köket...Har inte tordas öppna den förns vi fick Lillan att somna för en liten stund sen.

Förstog dock ganska direkt vad det kunde vara i paketet.

BÄRBAR DATOR!! Jajjemensann!

Ja inte är han snål direkt min Gustav. Så snällt av han, men jag vet inte riktigt hur jag ska reagera, vill ju inte verka otacksam, men har svårt för att ta emot sånt här...Jag är i varje fall jävligt tacksam!

Av Johanna - 10 december 2008 07:37

Hade ju fullt upp idag,trodde jag...

Jag hade tydligen missuppfattat läraren och trodde jag sku göra excelprovet nu på morgonen, men nej så ser  jag ju nu att hon hade bokat till imonr, men då har jag ju nationella så det går inte, bajs!

Ja det var väl tur iaf att jag inte hade hunnit fara till skolan då, dra upp Lillan ut i kylan, huvva. Så får man väl hoppas han fått igång excel tills Fredag då så jag hinner träna lite till, vill ju inte få onödigt mycket lägre betyg än jag förtjänar.



Av Johanna - 9 december 2008 19:23

...nä han kom ju då hem för typ fyrtio minuter för att fixa det där med datorn, men det gick visst inget vidare alls. Så jag kan fortfarande inte använda excel....nähä skit i det då. *suckar ljudligt*

Ja så nu åker han tillbaka på jobbet, det blir ju intressant att se HUR dåligt det går imorn, alltså inte OM det går dåligt,

för nu förutsätter jag faktiskt att det gör det.

La ifrån mig Lillan för att göra lite mat, men på en gång satte hon igång att skrika, så om det är någon som är det minsta intresserad kan jag meddela att jag är på förjävla dåligt humör just nu. *morr*


Någon som vet vad egentid är och kan berätta det för mig?

För jag har absolut ingen aning.

Jag skulle bara vela ha en mysig kväll, med någon som håller Lillan en stund så att hon inte är ledsen, någon vuxen att prata med, någon som lagar mat åt mig för en gångs skull och lite uppmärksamhet.

En gnutta kärlek och omtanke om det inte är för mycket begärt.

Istället går man bara här som en vaggande, humpande mjölkmaskin som servar andra hela tiden.

Var det såhär det skulle vara?

Är det allt man får?




Av Johanna - 9 december 2008 17:58

Minsann!

Tror hon fryser stackarn, inte för att hon vibrerar utan för att hon sitter på min fot....

Men UUURK hon löper, bort bort BORT!!!

Ovido - Quiz & Flashcards