Alla inlägg under mars 2009

Av Johanna - 15 mars 2009 21:01

Halva barnaskaran ligger i sängen, andra ligger här och i inväntan på måltid. Pojken ville inte gå lägga sig, men gjorde det på en gång iaf. Det är då tyst därinne så månne om han sover redan?

Lillan vaknar nog närsomhelst och ska få sig välling då, hunden ska få en snabbpissning på gården sen oxå. Sen är det bara öde. Tomt och trist.

Äh, nu får jag väl ändå sluta gnälla.

Nu.

Slut.


Ska ta och göra mig en stor mugg med lyxig varm choklad med en gnutta kanel på!

Av Johanna - 15 mars 2009 19:39

Usch, känns inge trevligt alls att Älskade inte kommer hem på flera dar. Kommer på mig själv hela tiden med att vänta på ljudet när han kommer in genom dörren efter jobbet. Men han kommer ju inte göra det, inte förns till på tisdag. Känns så tråkigt och ledsamt.

Hoppas han har roligt för jag har inte det, hade så gärna velat mysa ikväll till en film. Saknar han apmycket!

Av Johanna - 15 mars 2009 16:40

Nu har man varit fram och åter till Töre, jäkligt skönt att vara hemma må jag då säga. Även fast jag saknar min älskade sambo svinmycket, och han kommer ju inte förns på Tisdag*snyft*


Pojken vaknade samtidigt som Älskade igår morse, typ fem alltså. Och hade damp. Eller nått.

Älsklingen åkte vid sex-tiden, usch! (Gustav kom hem!)

Så vid typ sju gav jag upp, det gick bara inte att sova  mer, inte ens vila. Eller ligga ner.

Så jag gjorde frukost och sen packade jag ihop oss och slängde oss i bilen. Drog till Kalix direkt och var väl där vid halv ett typ.

Så väl hos Jan&Maria lekte ungarna gärnet och vi vuxna pladdrade, ja vi pladdrade så mycket så tills slut så var vi tvungen att ta en promenad och lugna ner oss lite. Vi kvinns tog yngstbarnen och hunden och gick iväg så fick Janne vara kvar med pojkarna.

Men inte vart vi lugnare där inte!

Utan manligt sällskap gick kvinnokäftarna värre än nånsin, men vi hade mycket att ta igen och då blir det ju lätt så.

Efter promenaden var vi trötta och glada och åt lite middag, och en stund senare dök Emma och Tove upp och det blev mer pladder.

Barnen såg på film medans vi då,ja...surrade vidare helt enkelt.

Tanken var sen att vi skulle se Melodifestivalen, men pojken blev alldeles för trött så vi drog till Töre istället. Där han melodifestivalen just sluta och vi tvärslocknade på soffan.

Natten var då ingen höjdare sen, pojken vaknade efter ett och var jättetrött och tjorvig och tjurig, tog nästan en timme för han och somna om. Men då vaknade nästa istället och bara skrek och skrek, hon som brukar sova! Så jag mutade hon med välling och sen gnydde hon ett tag. Men efter tre nångång somnade hon. Då var det bara jag kvar då, och det var ju inte det lättaste för nu var jag ju pigg.

Nåja det gick tillslut, men vaknade redan klockan åtta, då var det full rejs igen.

Så vi frukostade och for sen till X:et i Siknäs och hämtade husnyckeln. Där ville pojken stanna och fick det medans jag for tillbaka till Töre och gick igenom mina grejor i gammelhuset. Det gick rätt fort, så jag for tillbaka för att återbörda nyckeln och hämta tillbaka sonen. Men där var X-Svärisarna så det blev att surra lite innan vi tog oss iväg igen. For då till  morsan och åt lite, funderade på vad jag skulle göra. Men kom inte på nått så jag for hem. Och nu är vi här igen.

Huvva vilken hemlängtan jag haft, fast det bara varit för en natt!

Sköööönt att vara hemma.


Av Johanna - 13 mars 2009 20:19

Då är det Fredagkväll igen då, fy vad tiden går fort!

Har just ätit kycklingtacos, mums! Och stressgubben(Som Ulla brukar säga) har bara just hunnit komma hem, äta och nu är han på gång igen. Skulle visst och köpa nå liggunderlag till i helgen för han hittar ju inte sitt. Det var just i sista minuten det. Dom åker imorn kl.06, huvva. Kul för han med tråkigt för mig när han är borta så länge:-(

  Pojken har typ damp lr nått just nu, munnen går i ett och han är uti allt. Han var helt sjövild innan Älskade lämnade byggnade för en stund sen, bara skrek och skrek. Vad gör man då?

Fight fire with fire...

Inte så pedagogiskt jag vet, men jag tål fan inga ljud efter veckans öronproblem. Vart ju inte bättre direkt, för nu har jag både ont i örat och i halsen och har knappt nån röst alls.

Men jag vet, han har så mycket överskottsenergi just nu, inte fått göra nått den här veckan. Och blir så glad när Älsklingen kommer hem.

Men imorn så ska vi fara så han får leka med sin Love, ska bli roligt för honom.


Nu sitter här en dam i leoparddräkt till vänster om mig och brakfiser, riktigt pinpinuttbetéende det minsann.

Av Johanna - 13 mars 2009 14:54

Då är Lillans Lovikkavantar och strumpor klara, så nu är det bara mössan som fattas. Måste hinna klart med den ikväll jue:-D


Av Johanna - 13 mars 2009 10:21

Då har jag varit på typ veckans första promenad, tog Lillan i bärstolen och pojken i pulkan, lite tugnt det var. Blev helt svettig och andfådd. Märks att man varit sjuk och inte är 100% kry än. Men det tar sig. Nu kan man inte sitta inne och häcka bara för att.

  Pojken ser Bee Movie och Lillan ligger under sin mobil, nu ska jag snoka runt på bloggar sen ska jag fixa med Lillans kit!

Av Johanna - 13 mars 2009 07:16

Han har tagit sig på jobbet klockan sju!!! Tror det har hänt max tre ggr sen vi flyttade ihop. Men tyvärr så tvivlar jag rätt starkt på att han kommer hem till fyra, fatta hur skönt det skulle vara. Men nej, han har ju fått ödsla mycket tid på mig när jag varit sjuk så det måste han ju ta igen. Dessutom ska han ju vara ledig tre dar nästa vecka så han behöver ju lite extra timmar på jobbet.


Igår jobbade han då över iaf, men vi hann ändå fara förbi och hämta min väska och pojkens Blingolinne(ska försöka fota idag och lägga upp) hos Lotta och sen på coop och handla litegrann. När vi kom hem åt pojken en litensnutt och jag passade på att ringa Maria, hann bli ett bra tag för när vi var klara var klockan halv elva. Så det var bara att hiva pojken i säng, han var ju något övertrött så han slockna med en gång. Efter att jag förståss berättat att han ska få leka med Love till helgen, "Min Love?". Sen meddelade han minsann att han ville "gova me mim Mickäll".

  Sen var det tv-kväll för de vuxna, men den ena halvan av sällskapet sov redan efter att jag kom tillbaka från sovrummet. Så då fick det bli tv-kväll ensam då, tur var väl det så fick jag smälla i mig nya ballerina choko.

Varje kaka(nej det är inte kex se skillnaden,kex är spröda och tunna) innehåller 69kcal förresten visste ni det? I vanliga fall hade man ju gott kunna låta bli dom tack vare det. Men man ska ju äta typ 1000kcal per dag lr vad det är och jag hade bara ätit typ två teskedar keso på morgonen så jag fick gott smälla i mig hur många jag ville.

Får se om jag har bättre aptit idag, men annars är det en fördel med att vara sjuk. Har ju inte gympat på två veckor och har både festat, käkat godis och inte rört mig det minsta, men står fortfarande på 62. Okej jag har ju gått upp fram tills typ i helgen då, men allt det har ju rasat bort under dagarna. Hmmm. Egentligen skulle man varit sjuk en vecka till så man fick bort lite mer??


Well well, idag måste Lillans lapplandskit bli klart för i helgen drar vi norröver ungarna och jag. Får se hur länge vi blir där, men Älskade är ju inte tillbaka förns på Tisdag, så det är likka ensamt att komma hem så...

Av Johanna - 12 mars 2009 16:04

"Ja sa lega

Rå rårå reva, Rå rårå reva, uih undade å"


När Älsklingen var hem på lunchen.

Ovido - Quiz & Flashcards