Alla inlägg under mars 2009

Av Johanna - 17 mars 2009 13:05

Här kommer lite bilder från i helgen. Lillan försöker vända på sig med kommer bara så långt som till på sida, men snart så...

Av Johanna - 17 mars 2009 12:32

Nu går man an som en tok här hemma, det ska göras fint tills Älsklingen kommer hem. Jag och pojken var på en solskenpromenad tidigare, skönt, men det var lite tjorv med overallen där innan.

Lite hot gjorde dock susen;-)

Nu har jag våldsdiskat och gjort fint på diskbänken för en sekund sen. Men vad lång tid det tog för det lilla:-O nåja fint vart det iaf. Tvättmaskinen går för fulla muggar, så nu ska allt bli rent och snyggt. Måste ta och slänga på rena sängkläder oxå, allt ska glänsa!


Nu är dock Lillan hungrig hör jag så då är det väl dags man gör något åt det så att man kan fortsätta sen:-)


Av Johanna - 17 mars 2009 09:02

... jag drog ner persiennerna igår när pojken gick och la sig. För jag ville ju som sagt INTE kliva upp 06.00 Nämen såklart så skiner solen så förbannat mycket att det hade inte spelat nån roll om persiennerna var uppe lr nere, det var ju i köket jag skulle dragit ner. Så när solen steg upp var det som två strålkastare rakt i ögonen och det sa PING! Så var pojken uppe.

Lillan har visst fått in en fin rutin att vakna klockan fyra på nattn och gnälla, så sovit gott har man ju minsann inte gjort.

Nå ikväll kommer Älsklingen hem så då känns det bättre, behöver jag inte ta allt själv precis hela tiden...bara nästan.

Så då ska vi göra fint här hemma, och laga gomaten, och sen kvällsmys!

Av Johanna - 16 mars 2009 21:09

Älsklingen ringde för en stund sen och saknade och jag saknade lite tillbaka, lr ganska mycket egentligen.

Längtar tills han kommer hem imorn!

Av Johanna - 16 mars 2009 18:09

Inte har man gjort något vettigt idag inte, verkligen skittråkigt har det varit.

Märks som mest på pojken, han är något överaktiv just nu, men han har inte sovit middag så jag hoppas på att få han att somna om en timme. Men först måste jag få han att ta på sig kalsongerna, det verkar ju gå sisådär.

Jaja vi får väl se, vore skönt om jag kunde få en lugn kväll. Men Lillan är ju inte på sitt bästa humör heller, hon har varit extra gnällig idag. Ätit,spytt och gnällt om vartannat. Ingen trevlig dag alls det här, dessutom har jag fått hosta, en förjävlig hosta.

Jag är på dåligt humör, märks det?

Av Johanna - 16 mars 2009 13:11

Fick bli Lillan i bärstolen och pojken i hand idag. Han ville egentligen åka pulka, men det går ju inte när vägarna tinat fram:-(

Han var helt fascinerad av vattenpölarna och ville bara stanna och plaska hela tiden, men det är ju som svårt när han inte har galonisarna. Men han är ändå som duktig, han är så pass försiktig att han ändå kan gå i vattenpölarna och så utan att ralma ner och aktar sig bra för bilarna när man säger till. *stolt*

Nu har han letat fram sin dator så vi sitter här med varsinn, men vad ska man göra härnäst?

Städa och sånt förståss, men det är ju så tråkigt!

Om man sku ta och baka lite?? Måste kolla om jag har några ingredienser hemma för det. Ids faktiskt inte fara och handla.

Av Johanna - 16 mars 2009 11:47

Genast känns det bättre då, tror vi ska ta oss lite frukost och sen dra ut på promenad. Bäst man tar på sig glajjerna då;-)

Av Johanna - 16 mars 2009 09:41

Lillan har vaknat inatt IGEN, vad är det nu som är på gång? Hon sover ju alltid nätterna igenom, så jag fick tjorva ett tag med hon för at få hon att somna om. Men sen vaknade hon tidigt efter det och var hungrig och då vaknade även nästa.

Nu är det dags att dra ner persiennerna så man får fortsätta sova på morgnarna. Dagarna blir så fruktansvärt långa om man ska stiga upp kl. 06 och ändå inte ha nå vettigt att göra på hela dagen.

Pojken har ju då härjat en hel del och Lillan har varit gnällig så det har inte varit särskilt mysigt att ligga och dra sig heller.

Nu gick han då och tog sig yoghurt, hade ju varit bra om han hade kunnat göra det utan att kladda. Men han är ju bara tre år så det är klart det inte går. Men då ska han ju inte heller vara och gräva i skafferiet och kylen, men det lyssnar han inte på. Vette fasiken vad man ska göra, skaffa lås kanske? Han gör ju inte det för att trotsa utan för att han tror att han kan.

Men det tycker inte jag.


Så tråkigt och mulet nu, men det skulle visst klarna till eftermiddagen. Vi får väl vänta och hoppas lite, för som det ser ut nu har man ju ingen lust att gå ut. Hade behövt gå en långis, men samtidigt, pojken orkar inte gå så långt, och jag tycker inte det är så trevligt att bära Lillan i selen. Borde kanske ta och kolla upp det där om ståplatta. Men nu är det ju så slaskigt så det går väl inte heller då. Hmm. För syskonvagn har jag kollat upp och det var lite för dyrt för min smak. Ja nog var det då besvärligt med två barn de gånger man är ensam.

Ovido - Quiz & Flashcards