Alla inlägg under mars 2009

Av Johanna - 30 mars 2009 17:56

Tänkte ju ladda upp en massa balla bilder, men så strular det med usb-kabeln igen. Och jag ids inte byta dator just nu, vill ju sitta vi den här!

Men ikväll ska jag ladda upp så ska ni få se något sjysst, förstår om ni blir alldeles spända av förväntan just nu:-D


Men snart är det väl dags att göra sig iordning för att fara på gympan, så skönt det ska bli! Får se om Älsklingen har beslutat sig för att komma med lr inte då. ..

Av Johanna - 30 mars 2009 15:28

Lr "bälta dig!" går ju oxå att säga...

Sa jag inte alldeles nyss att jag skulle sätta mig och sy? Sa jag inte det? Va va va?

Och ändå sitter jag här, till ingen nytta och internet som bara segar.

Usch fy och blä.

Nu går jag.

Av Johanna - 30 mars 2009 14:32

Har varit på promenad men iPoden...eh, nej förlåt.

På promenad med hunden ska det visst vara, haha.

Fick bli baklänges-helvetes-backen, var rätt skönt kan jag säga.

Nu känns det i kroppen, och det är ju nyttigt. Man får inte så mycket energi av att äta cheezeballz till frukost har jag märkt. Man blir bra mycket segare än vanligt. Så nu tar jag mig en banan och ska gå och koka upp lite kaffe så man blir sig själv igen. Sen måste jag ge gärnet på Lillans overall så den blir riktigt färdig, riktigt snart.

Har ju faktiskt andra projekt på gång i skallen. Bl. a en kjol som måste vara färdig till helgen, har ju tänkt ha den på Lottas fest jue:-)

Av Johanna - 30 mars 2009 10:23

Så hittade jag cheezeballz-påsen och tänkte:

"Ska jag?"

-"Nej!"

Åså åt jag upp den ändå, men nååååh!

Jag har INGEN självdiciplin, nu känner man sig som en deg. En deg som jäser.

Varför, varför??

Ångest...

Av Johanna - 30 mars 2009 09:49

Älsklingens träningskort har gått ut nu, och han har suttit här på morgonen och haft Ågren över att han inte använt det som han tycker att han borde. Så sa jag att han får väl köpa ett kort på friskis&svettis, bra mycket billigare och roligare:-)

"Njah..."

Så fortsatte vi prata, och så gör han sig iordning för att fara...

"Jo förresten är det nå gympa ikväll?"

"Jep!"

"Kan jag följa?"

-"Hahaha! Klart du kan!"

"Nä jag vet inte förresten..."


Haha, underbart!

Av Johanna - 30 mars 2009 09:37

Nämen vad missnöjd Lillan blev då!

Hon sitter i sin bilbarnstol och ser nyhetsmorgon, men nu började hon gnöla...Oj!

UR har ju börjat, det vill hon ju inte se!

Den dummadumma pappan har ju satti på fel nyhetsmorgon. Men nu växlade jag så då får vi se om hon blir mer nöjd, lr har han förstört hela hennes dag nu?

...Nä nu började hon munprutta igen såhär kommer bästaste mamman och räddar hennes dag;-)


Jamen herreguuu, jag vet jag är en såå hemsk mamma som låter min bäbis se på tv. Hon kommer få skador för livet,ADHD lr iaf minst glasögon, kanske både och?

Det är vad som sägs på vissa familjeforum som man hänger alldeles för mycket på. Själv kommer man ju bli något störd om man forsätter hänga där. Alldeles för konstiga oskrivna lagar om barnuppfostran som jag inte duger till att följa alls verkar det som. Jag trodde det räckte med sunt förnuft, men jag har visst fel...

Får hon nån bokstavskombination beror det knappast på tv:n utan på att hon helt enkelt blir som hon umgås;-) Och glasögon kommer hon få alldeles garanterat ändå, då hela tjocka släkten har det. Lr kan man börja med linser direkt?

Av Johanna - 29 mars 2009 20:42

Så har älsklingen min gjort en äppelpaj som vi ska mumsa i oss, gött gött!

Av Johanna - 29 mars 2009 17:03

Idag bjuds det på baconlindade kebabspett, bulgur, fetaost/soltorkad tomat sallad och turkisk yoghurt till.

Det ni!

Nu vattnas det nog i någras munnar kan jag gissa mig till.

Men medans jag väntar på att allt detta gott ska bli klart sitter jag och smuttar på min Kissan minttu, den är så god!

 Och jag sitter i soffan med täckisarna på ännu, snacka om att man känner sig gammal då! Dom var ju så sköna...

Ännu mer gammal kände jag mig igår när jag var på stan för att köpa trosor bl.a och bara köpte sånadär vanliga. Jag tänkte för mig själv att jag kan inte ens komma ihåg när jag köpte några string sist. För nåra år sen var det ju det enda man köpte och använde. Men nu... nä man måste blivit tant lr nått.

Vanliga är faktiskt mer bekväma, det går inte att komma ifrån. Den modellen som jag brukar använda finns ju knappt i affärerna nå mer. Nu finns det bara den där långstringen, med ultra-lång stringdel som är gjorda för tjejer med röv. Jag har ju ingen röv så för mig funkar det inte. Det borde finnas string med modellen xs-röv, s-röv, m-röv och l-röv. Nu är ju stringen typ lika lång i alla storlekar så även fast jag tar den minsta storleken så stringar den sig för långt fram.

Det är fan inte skönt. Så då har jag helt enkelt slutat helt och gått på tantvarianten.


Ovido - Quiz & Flashcards