Alla inlägg under mars 2009

Av Johanna - 29 mars 2009 15:25

Ja det här med att bo i stan är nog inte riktigt min grej.

Ta det nu inte så... det är supertrevligt att ha det så nära.

Men man är ju inte rik direkt, och man kommer ju inte bli det heller som det ser ut nu då...

Har just varit och mött upp Anna utanför bio för att hämta upp mine stuf från ljuspartyt för nån vecka sen.

Och tror du inte tamefasiken jag hinner snippa in i nån affär ändå och shoppa?

Yesbox!

Det kan du minsann hoppa upp och sätta dig på din gamle rackare!

Nåväl nu vart det  ju bara en till såndär klädkorg till mina garner men ändå. Jag fick fan hålla mig för att köpa en fräsig väska(behövs!) och lite sminkborstar(behövs verkligen!). Men framförallt fick jag hålla mig från att inte ränna runt på resten av affärerna som faktiskt var öppna.


Nåja, för övrigt har vi varit superduktiga och städat, lr Älsklingen mest faktiskt. Men jag har iaf skurat och tvätta kläder. Vem tar ni mig för egentligen?!

Nu ska jag återgå till att joxa med syeriet...

Av Johanna - 29 mars 2009 11:30

Har tagit en liten paus nu, sitter och syr för fulla muggar på dendär overallen i fleece till Lillan. Har fått ihop den nu, så det är bara huvan och dragkedjorna kvar, men måste tänka lite hur jag ska göra huvan.

En vanlig lr alv??

Tänkte först göra sånadär vik-över-grejs till fötterna och händerna. Men har ju suttit och stickat ett helt Lovikka-kit åt henne, så jag gör nog muddar ist:-)

Är ju som tråkigt om man satti och gjort åså blir det inte använt...

   Tyvärr har jag ju inget mudd-tyg och jag hittade inget på Ohlssons heller, så jag tänkte sticka det. Funkar ju lika bra och blir nog fräsigt. Men då är ju oxå frågan, vad ska jag ha för färg på mudden?

Ska jag ta en diskret färg lr en avvikande?

Hmmm...ja jag får nog fundera på det ett tag till.


Av Johanna - 29 mars 2009 09:27

Matsnusk alltså, för direkt jag slutat tugga mina cheezeballz(när robinson var slut)fick jag tvärhuvudvärk och bara slocknade. Det händer typ aldrig, ja inte huvudvärken då, utan att jag slocknar så tidigt(kom nu inte och skyll på likören för sånt är min kropp definitivt van vid!).

Och särskilt inte när jag sovit till elva på förmiddagen, så igår sov jag alltså klockan nio. Helt sjukt!

  Så  idag känner man ju sig inte-sådär-jättefräsch. Dåligt väder är det oxå så hitta på något tränings-aktigt kan man ju glömma. Man kan väl sträcka sig så långt som till en långpromenad men det är nog oxå allt. Säger ju jämt att jag sku ta och wii-fitta men ändå händer det aldrig. Det är ju bara så jobbigt att ta ner dosan från hyllan och trycka på en knapp antar jag. *latjävel*


-:{oO0Oo}:-:{oO0Oo}:-:{oO0Oo}:-:{oO0Oo}:-:{oO0Oo}:-:{oO0Oo}:-


  Har ringt till X:et och hört om han kan komma med pojken nästa helg så man slipper köra hela långa vägen. Och jag tänkte vara så lustig att ringa supertidigt på morgonen, för mig då klockan åtta.

Men inte reagerade han inte.

Så kommer jag nu på när jag läser mina bloggar att man skulle ställa fram klockan, så eg. var den ju inte åtta utan nio. Inte liika tidigt med andra ord. 

*suck*

Här försöker man skojsa till det, men inte gick det...

   Saknar pojken så inåt bomben, har drömt om han i tre nätter i rad nu och vaknar och han är inte här. Jättejobbigt.

Om en vecka kommer han ju tillbaka, jag vet ju det, men ändå blir det inte lättare. Saknar honom så mycket och tänker på allt vi inte gjort och allt jag vill ha gjort, och får sen så dåligt samvete. Man kan ju alltid bättra sig, men det känns som att jag förlorar så mycket när han inte är hos mig alltid.

   Han växer så fort nu, både på längden och på tvären. Så varje gång man ses så har han lärt sig något nytt och han börjar bli så stor. Och då mår man dåligt över det, jag vill ju vara där när det händer, när han lär sig. Jag vill veta vart han lärt sig det. Jag vill veta vad han gjort, och hur han gjort.

Istället sitter man ju här utan och bara känner sig så tom på nått sätt, för en del av mig är ju inte här. En stor del. En viktig del.


Av Johanna - 28 mars 2009 19:52

Hmm...satt i morse och planerade för kvällen, hade ju faktiskt tänkt vara med.

Men...

NÄH!

Det är ju för fasiken Robinson då, och det kan man ju bara inte missa, så glöm det, blir inge släcka tv:n här inte.

Har faktiskt köpt mig en påse Cheeze ballz som jag tänkt smacka i mig, jag vet, jag kommer få vrålångest efteråt. Men jag kan bara inte låta bli, är sååå sugen.

Äter ju typ aldrig sånt och har ju typ helt slutat med godis, så nån gång måste man väl få unna sig lr?!

Av Johanna - 28 mars 2009 18:33

Ja idag har vi rännt en himla massa kan jag säga. Tog oss först en promenad med hunden och tänkte gå broarna runt. Men nej det visade sig inte vara nån höjdare när det var uselt plogat/skottat och halvtinat och knöligt.

Vi vände om helt enkelt och tänkte gå en långis åt andra hållet, men nähe... då var det visst nå slags vägbygge så det var avstängt där istället då. Då var det bara att gå genom stan och hem igen, äsch det som var så fint väder och allt.

Vad skulle vi hitta på du funderade vi på ett slag och kom fram till att vi skulle gå ner på stan och köpa sushi. Men nere på stan hamnade vi på en massa affärer istället och tillslut på Ck-fiket så det blev inge sushi idag ändå. Sparar det till veckan ist:-)

Jag kommer tamefan äta ihjäl mig på det, haha...Vore dock ingen dålig död om jag tänker efter!


På stan vart det inte så mycket shopping, bara lite tyg och sånt. Tänkte vara händig och sy en overall åt Lillan, men vi får väl se hur det blir. Är ju inte superenkelt utan mönster direkt. Men man måste ju testa.


När vi knallat färdigt och runt, så tog vi bilen till Solbacken, först en sväng på Expert och kika efter lurar till iPoden, men hittade inga jag ville ha. Sen på Barnens Hus, och som vanligt lyckas vi komma in genom dörrarna just innan dom stänger så det började släcka ner lysena när vi var därinne. Så inte vi hann inte kolla på det vi skulle inte...

Så vi snabbade oss vidare till IcaMaxi där vi blev bra länge. Kikade på allt och ingenting. Och hur jag älskar den affären!

Köpte lite fjädrar(nämen fy mig då) och så ska jag och gossen och hämta lite ris och pynta när han kommer nästa gång.


Nu är maten i ugnen och det blir kyckling och bulgur, jam jam! Men under tiden jag väntar har jag tagit mig en kopp kaffe och lite KissanMinttu:-D

Av Johanna - 28 mars 2009 05:03

 Gjorde en till omgång cupcakes igår innan Älsklingen kom hem från jobbet. Och när han då kom(sent som vanligt) så var det bara hoppa i finstassen, spackla på sig och sen knalla ner på stan.

In på min favoritrestaurang(fatta vad lyxigt att tom ha en favorit!) Vegas, där åt vi mycket gott. Deras spanska medelvhavsbuffé är verkligen to die for, Älsklingen har tidigare envisats med att äta alá carte men nu övertygade jag honom om att det här valet är det bästa och nu är han oxå frälst:-D

Efter det unnade vi oss varsin kaffedrink, och jag fick rådet av servitrisen att ta "Kanelbullen" och minsann, hur god den var!

Så vi satt där och surrade och mös, och Lillan hon sov hela tiden.

Efter nio hade vi svammlat oss hem halvt om halvt på lyret och där tog vi efterätten, cupcakesen! Och en öl till det, men den hann vi inte dricka upp innan vi somnade i soffan båda två!

Så så slutade våran romantiska evening:-)

Av Johanna - 27 mars 2009 17:07

Har just hållt på och donat med disken och insett varför min egen mor nästan alltid fått ett nervsammanbrott när någon annan så vänligt fyllt och startat diskmaskinen.

  Först blev jag ju jätteglad att han gjort detta, tänker att "Vad skönt, nu behöver jag bara tömma maskinen".

Men märker rätt snabbt när jag börjar plocka ur, att allt är smutsigt. För våran diskmaskin är nämligen så skräpig att om man fyller fel och "glömmer" att för diska så är det precis lika dyngigt som när när man fyllde den.

 Detta gör ju då givetvis att man blir mindre glad och ett och annat svärord kommer ur munnen, blandat med lite slammrande och smällande i skåparna.

  Så istället för att bara tömma maskinen så har jag nu varit tvungen att kolla efter och känna på allt för att se om det är rent INNAN jag sätter in det i skåparna. Sen har jag varit tvungen att fördiska det som redan diskats i maskinen en gång, sedan stoppa det i maskinen igen. Och sen var jag ju tvungen att göra samma med det som stod i diskhon och väntade oxå. Allt har nämligen tagit dubbelt så långt tid än det bordat.

 Well well nu har vi ett rent och fräscht kök iaf så då borde alla vara nöjda och glada lr?

Av Johanna - 27 mars 2009 14:02

Fan vad sur jag var tidigare när jag just kommit mig ut på promenaden, det var mulet och grått och allt irriterade mig, men sen sprack det upp och då även jag!

Att vädret kan ha sån betydelse för humöret!

  Har varit ute och gått en timma, och sitter nu och smackar i mig resterna av min lasagne,härligt är vad det är!

Och ikväll bjuds det på cupcakes här hemma:-D

Ovido - Quiz & Flashcards