Alla inlägg under april 2009

Av Johanna - 7 april 2009 15:17

Och Lillan har blivit stoooor, 5800 nånting!

Stora kickan:-)


Och jag kan ju meddela att det gick inte alls bra att komma sig iväg, satte igång mat så att vi skulle hinna äta i god tid. Men pojken vägrade äta och bråkade om det mesta annat, så när det var dags för påklädning hade jag inget tålamod kvar...alls.

Helt slut var det.

Givetvis klädde han inte på sig utan bråkade bara med hunden så jag fick ryta till ordentligt innan det hände nått.

Grannarna måste då verkligen tro att jag är sinnesjuk som jag låter.


Men tillslut kom vi iväg och när man väl kommit sig ut och börjat gå så blir det genast lättare, då har man ju som fått gjort bort det jobbiga och humöret lättar på en gång. Man kan slappna av.

Jag är ju inte den som är långsint och går omkring och surar jämt, jag kan låta jävligt illa men är faktiskt rätt glad större delen av tiden.


Tyvärr låter det ju som sagt som att jag är sur jämt, så illa som jag låter, men det är som bara bråk och tjafs hela tiden känns det som ibland.

Varenda liten grej ska det tjafsas om.

Och fast han vill ut t. ex så bråkar han och vägrar klä på sig och det är så tröttsamt.

Visst, man får väl vara glad att man inte behöver klä på han med våld...längre. Men det är ändå jobbigt när han drar ut på tiden helahela tiden, jag blir ju bara ännu mer arg och stressad då.


Jag vill inte vara den där sura och tjatiga morsan jämt, men det är som att det är det enda man är. Jag försöker ju göra roliga saker för och med han, men det blir ju inte roligt när det bara är tjafs. Det är som att saker  inte bara kan vara lättsamma och roliga.


När ska trotsåldern gå över? Hur länge kan den vara egentligen?


Jaja, jag SKA sluta gnälla nu, han är en mycket snäll och fin pojk som jag är sååå stolt över.

Men det ÄR jobbigt ibland och man måste få säga det, lätta sitt hjärta lite. Ventilera. Släppa ut.
Man älskar inte sina barn mindre för att man vågar erkänna att dom kan vara riktigt pinjobbiga en del stunder.

Av Johanna - 7 april 2009 12:38

Ikväll ska vi fara på Edda och bada och jag ska simma några längder, Anna och Michelle skulle komma med men det vart en lite miss i planeringen där, så det blev inte av, synd. Pojken har pratat så mycket om Michelle, men de får ses en annan dag istället.

Jag och pojken har då letat fram hans badbyxor och lagt fram dem, så ska vi packa väskan sen.

   Men först ska vi knalla ner på bvc, och som vanligt höll jag på att glömma tiden. Men jag kom på det när vi var ute på prommenad med hunden.

   Känns ibland som att det är för mycket tider och passa fast det inte är det. Måste bero på att jag inte håller rätt på tiderna utan kommer på det i sista sekund och hinner då inte vara förberedd på det.

Egentligen är det ju inte hela världen, men jag blir alltid så stressad när jag ska nånstans med båda barnen. Även fast det finns gott om tid så hetsar jag upp mig och stressar. Då blir pojken totalt anti och det blir tjafs, det är ingen höjdare kan jag lova.

   Men vi får väl se hur det går, måste lära mig att ta det lugnt så går allt säkert bättre. Men det är lättare sagt än gjort det, när man bara känner att tiden rullar iväg och pojken trotsar är det rätt svårt att behålla lugnet.

Jag skulle verkligen behöva få ett extra kilo tålamod.

Någon som har lite till övers?

Av Johanna - 7 april 2009 09:45

Älsklingen var så snäll och plockade lite påskris på väg hem från jobbet. Så när han kom hem satte vi genast igång att pynta jag och pojken, och så här fint blev det!

Av Johanna - 6 april 2009 20:04

Jag kände mig manad av Ingela.


1. Hur gammal är du om fem år?

Hujja, jag vill inte ens veta själv...31:-S
2. Vem var den sista du träffade?

Älsklingen som just gick och svarade i telefonen.
3. Hur lång är du?

164 cm
4. Vilken var den senaste film du sett?

Somnade till Valkyria.
5. Vem ringde du senast?

Gustav.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?

Till Lotta, "okej" (tror jag)
7. Vad är helgens planer?

Oj massor, vi ska till Sväris och sen hade jag hoppats på en tur till IKEA, träffa släkt och vänner.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Beror på till vem, sms:ar oftast
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?

Gifta i fyrtio år dessutom!!!

10. När såg du senast din mamma?

Några helger sen.

11. Vilken ögonfärg har du?

Gröna och bruna
12. När vaknade du idag?

Tio tiden

13. Har du någon gång hittat en katt?

Nope
14. Vilken är din favoritplats?

På nån solig varm plats med en sval dryck i min hand.
15. Vilken plats föredrar du minst?  

Överallt där det är kallt och blött.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

Åh fy fånken vad jag hoppas att det inte är i den här lägenheten iaf!
17. Vad skrämde dig som barn?

Jag vet inte faktiskt, kommer inte ihåg att njag var särskilt rädd för något då.
18. Vem fick dig att skratta senast?

Lillan
19. Är du för ung för att äga vinylskivor?

Helt klart!
20. Har du stationär eller bärbar dator?

Både och.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?

Utan.

22. Hur många kuddar har du i sängen?

Vi har tre.

23. Hur många landskap har du bott i?

Två.
24. Har du någong gång spytt på någon?

Nej inte vad jag vet.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Högklackat! Nä seriöst är jag alltid barfota, det är läbbhigt med strumpor...
26. Är du social?

JA!

27. Vilken är din favoritglass?

Är inte mycket för glass egentligen...

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?

Resa, köpa ett hus...
29. Tycker du om kinamat?

Jo, men lite less har man nog allt blivit...
30. Tycker du om kaffe?

Ja o ja!
31. Vad dricker du till frukost?

Kaffe!

32. Sover du på någon särskilld sida?

Med ryggen till älsklingen *fniss*

33. Kan du spela poker?

Jorå.
34. Tycker du om att mysa?

Vem gör inte det?
35. Är du en beroendemänniska?

Nä, det vet jag inte?

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

Nej.
37. Vill du ha barn?

Har två som jag är mycket nöjda med för tillfället...
38. Kan du några andra språk än svenska?

Engelska några enstaka ord på fransa, tyska osv...
39.Har du någonsin åkt ambulans?

Ja några gånger.
40. Föredrar du havet eller en pool?

Havet att se på, pool att bada i!
41. Vad spenderar du helst pengar på?

Barnen:-)
42. Äger du dyra smycken?

Hah! Nja...

43. Har du någon gång testat narkotika?

Jo. Det var ingen höjdare(fatta ordvitsen)
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?

Korvstroganoff på kryddiga korvar och bulgur.

45. Vem är den roligaste människan du känner?

Jag själv såklart, jag är skitrolig det är bara det att andra fattar inte det:-D
46. Välj ett ärr på din kropp?

Haha, har ju typ inga...
47. Vad har du för ringsignal?

"I kissed a girl..."

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?

Jag har inte det, men mor har kanske det...
49. Flirtar du mycket?

 Njah, inte så mycket mer än med Älsklingen...

50. Vart togs din profilbild?

Där *pekar*

51. Kan du byta olja på bilen?

Står väl i intruktionsboken hur man gör, men sånt är ju karlgöra.

Så jag svarar NEJ!
52. Har du fått fortkörningsböter?

Nejnej, så klantig är man junte...
53. Vilken var den senaste bok du läste?

Åh herregud det är så länge sen jag hade tid för sånt, men Singoalla tror jag det var.
54. Läser du dagstidningen?

Nä är för snål.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?

Nope
56. Dansar du i bilen?

Dansa i bilen? Eh, nä men jag sjunger...HÖGT!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?

Radiostation?
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

Vettesjuttsingen...
59. När var du i kyrkan senast?

Nån skolavslutning...
60. Vilka personer utmanar du:

ANNA tycker jag har alldeles för lite att göra!

Av Johanna - 6 april 2009 17:13

Ibland undrar man verkligen om pojken har nån bokstavskombination(för mycket tv kanske?).

Nä, men han kan vara väldigt överenergisk och...ja rent ut sagt jobbig...

  Jag har haft dåligt samvete sista tiden för jag har kännt att det kanske är på min sida det brister, att jag inte gör tillräckligt, är tråkig helt enkelt. Och att det är därför det är så mycket trots.

Men idag har jag faktiskt gjort mitt bästa för att hålla igång han så att han kan varva ner emellanåt, men icket. Det är full speed hela tiden.

  Och det må vara att han leker och lever om, han är ju bara barn. Men han kan väl leka med sina leksaker och låta bli allt annat!

Men nej, han har inte ens rört sina leksaker sen han kom hit, förutom då när jag tagit fram och lekt med han.

Han river ut tvätten, tömmer byrålådor, grisar med disken. Han river ut allt ur soffan, bråkar med hunden. Ja, allt vansinne han kan komma på.

Jag vet inte vad jag ska göra?

  Jag vill ju att han ska leka, men istället verkar det som att han gör allt för att bråka.

Det är ju inte bara det att det ser förjävligt ut med allt utrivet, då går ju inte städa upp efter han med tanke på den takt han håller.

Det är ju det att han ska inte röra allt, han har leksaker, lek med dom!

Nejnej, jag kan lika hiva ut allt genom fönstret, han sku inte bry sig mindre.

Vad gör man?


Av Johanna - 6 april 2009 13:06

Jojomen, var en sväng med hunden, och pojken verkligen älskar sin "såplatt".

Han är så duktig står hela tiden och kliver sen av när jag ber honom, blir liiite tugnt i uppförsbackarna annars.

Vet inte ännu hur länge han orkar stå, men bra länge verkar det som, han har då inte hittills klagat iaf.

Tyvärr kan man ju inte gå riktigt långlångisar ännu då det är värsta slasket, det orkar man inte med vilken vagn man än har. Så Voffsen får nöja sig med normalprommisar tills vidare.


När vi kom in drog vi fram oljemålningarna som legat sen julas(pinsamt, Johanna!) och fortsatte på dom. Och snacka om att dom kommer bli fina när dom är klara. Det är pojken som målar men jag styr lite färgval och pekar lite. Blir abstrakt och färgglatt. Försökte måla själv, men det blev bara skit, jag tänker för mycket. Så då får pojken göra det.

Tänkte att det skulle bli fint med en vit vägg och flera såna oljemålningar,så ja, jag har en lite baktanke bakom dom;-)

Av Johanna - 6 april 2009 10:18

Snott listan av Anna

[ ] Ditt efternamn slutar på -son?
[x] Du känner någon som har samma förnamn som du?
[ ] Du känner någon utanför din släkt som har samma efternamn som du?
[ ] I din familj är ni 2 barn?
[x] Din familj bor i villa/hus?
[x] Dom bor i en tätort? (räknas det som det?)
[x]Dina föräldrar har gift sig?
[x] Din mamma är yngre än din pappa?
[ ] Din pappa heter Lars?
[ ] Din mamma heter Anna?
[ ] Din familj har en Volvo?
[x] Din familj har en silvergrå eller röd bil?(vinröd)
[x] Ni har tillgång till Internet hemma?
[ ] Du fick tidigt en egen mobiltelefon?(Jag fick ingen, jag köpte en själv)
[ ] Du har kvar ett eget rum hemma även fast du flyttat ut?
[ ] Du har varit utomlands minst 3 gånger?
[ ] Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna?
[ ] Du har varit i Grekland?
[ ] Du har varit på Gotland minst 3 gånger?
[ ] Du har varit på husvagnssemester minst 2 gånger?
[ ] Din familj har en husvagn?
[ ] Ingen av dina föräldrar röker?(båda har rökt, men Faren slutade i hemlighet)
[x] Din pappa är lite lätt överviktig? (Pondus heter det!)
[x] Du har hållt på med en lagidrott?(ja, men inte var det mycket)
[x] Du har ett eget husdjur?
[ ] De flesta i din familj är blåögda?
[ ] Du äter McDonalds ibland iaf?(ALDRIG!)
[x] Du följer Melodifestivalen ibland


Med andra ord inte särskilt Svensk?

Av Johanna - 6 april 2009 10:13

Var hittar man påskris i stan utan att köpa det???

Pojken och jag skulle ju pynta ris, men vettifasiken vart man hittar det. Jag tror nog att det inte blir så mycket happyhappyminer om jag går och kapar nån buske här i området...

Hur gör man då?

Ovido - Quiz & Flashcards