Alla inlägg under april 2009

Av Johanna - 20 april 2009 08:42

Skrev just ett långt inlägg om helgens bravader så mitt i allt så är jag inte på Tradera, allt bara försvann! Hu fasiken kunde det bli så?

Jäkla skit!


Nåja kan återberätta lite sen då, då får ni lite bilder oxå på shoppingen;-)

Av Johanna - 17 april 2009 21:27

Nu har han lagt sig min pojk, tjorvat på lite innan läggning som vanligt. Men det gör inget så länge han håller sig lugn och bara leker lite så låter vi han hållas. Sistgången han var upp fick vi fnissa. Jag hörde att han började närma sig vardagsrummet, han brukar alltid tveka för han vet att han ska hålla sig i sovrummet, men iaf. Så jag härmade vad han brukade säga, och någon sekund senare kommer han in i vardagsrummet och säger precis det:

"Mamma ja måtte pinka" Så då fnissade vi åt det för det var ju just det vi väntade, men sen kom även: "Sän ka ja gå och såva...inte konna upp nå me".

Hahaha...precis det JAG brukar säga när han kommit upp. Hahaha!


Nåja sistnatten som sagt, tråkigt.

Känns jobbigt att tänka på hur mycket vi bråkat, ångrar att jag inte ansträngt mig mer, haft mer tålamod. Har dåligt samvete och börjar redan sakna:-(

Av Johanna - 17 april 2009 15:08

...så passade jag på att lägga några bud på Tradera. Jag vet, man är en tönt när man lägger en bud flera dagar innan aukionen är slut, men orka hålla på och passa alla det där tiderna. Nej tack, jag chansar då istället.

Men det  var en overall där som bara var totalt snyggast som jag gärna velat ha! Så jag kankse måste höja lite mera:-S


Nu är det full speed igen så vi får väl se om vi tar och bakar lite mer, men jag bara måste få ta mig en dusch nu. Äntligen har de fixat klart så att man kan använda badrummet igen. Det är inte hela världen att vi bara haft toa i källare, jobbigt men man överlever. Men utan dusch klarar man sig inte, fasiken vad man känner sig ofräsch när man inte kan duscha när man vill.

Så nu ska jag ta och tvätta mitt hår!

Av Johanna - 17 april 2009 14:10

Hittade ett par jättesöta byxor från Hugin&Munin åt Lillan som jag bara inte kunde låta bli, så nu har jag beställt dom:-D

Fanns ett par supersöta strumpbyxor oxå, men det var så stor storlek så jag tvekade lite grand. Men jag vet inte, kankse slutar med att man beställer dom tillslut ändå:-S

Nåja hoppas braxerna kommer snart!

Av Johanna - 17 april 2009 13:23

Pojken var visst trött, naaaw så han tar sig en tupplur just nu. Skönt, då kan vi baka mera när han vaknar:-)


Nu är de här och slänger fast toastolen oxå så nu kan vi göra vårt:-D

Av Johanna - 17 april 2009 11:54

Bröna vart lika goda som förra gången, jippiey!


Av Johanna - 17 april 2009 11:34

Nu har jag snört ihop några matmuffins och denna gången gjorde jag dubbel sats. Men tror ni inte jag hade för lite stora muffinsformar?

Jojomen, så jag var tvungen att använda vanliga bullformar.

Blev ju knappast nå bra. Så nu är det jättesmåa bullar, formarna är ju så veka så man kan ju inte fylla dem ordentligt. Skit oxå.

Säkert vart dom torra med. *sur*


Jag har engagerat pojken att vara med i tron att han ska bli lugnare utav det, men icket.

Så fort vi var klara så var han igång igen. Han gör verkligen allt för att bråka.

Sen lyssnar han inte överhuvudtaget, jag säger åt han lugnt men bestämt, lyssnar han inte så lyfter jag han därifrån. Ändå är han och gör om samma sak och ännu mer. Säger jag åt han blir han bara värre.

Jag vill inte skrika åt han, jag vet att det är fel och det hjälper ju inte i längden. Men just nu hjälper ju inget annat.

Jag försöker att vara tålmodig men han slutar ju aldrig.

Han slutar ju bara om jag skriker.

Jag vill inte ha det så. Och jag försöker att inte behöva ha det så. Men det är ju rena dårhuset här hemma. Jag har ju inte ens höga krav lr mycket regler för honom, det enda jag begär är att han inte ska stöka/ svina ner och att han inte ska ha sönder saker. Och det är det enda han gör.

Han leker ju aldrig med sina leksaker, han bara river ut.

Och jag får hela tiden bara säga åt honom.


Jag är så trött och slutkörd av det här ständiga bråket, och när han nu far i helgen kommer jag ha så fruktansvärt dåligt samvete istället.

Vill inte ha det såhär.

Känns inte roligt när jag inte kan se han när jag vill och när vi ses är det bara bråk. Det tär så mycket på en.


Av Johanna - 17 april 2009 08:53

Ja nog var det tugnt att kliva upp i morse kan jag säga, men det gick och sur var jag. Vi tog oss ut iallafall och gick en promenad, kollade på byggnadarbetarna och när det grävde med grävmaskinen. Satte oss sen vid älven ett bra tag och tittade på svanarna och jag passade på att avhåra hunden lite. Fick sen ett mess att dev var klara så då gick vi hem.

  Det gick ju rätt fort ändå, en och en halv timme bara. Så nu väntar vi på röris igen som ska komma och sätta dit toalettstolen.

  Idag ska jag tamefasiken ta och baka, det får bli mer matmuffins men en större sats denna gång. Och jag tänkte även göra lite vanliga om jag vill orkar och ids.

Men nu väntar mitt kardemummakaffe!


Ovido - Quiz & Flashcards