Alla inlägg under april 2009

Av Johanna - 11 april 2009 22:24

Det går visst att blogga via mobilen oxå! Helt gratis till och med, lite besvärligt men iaf... Nåja, har hänt en del bra saker men oxå en del hemska. Får hoppas det blir bättre än såhär dock. Nu ska jag sluta prata galimattias och önska er en fortsatt glad påsk!

Av Johanna - 11 april 2009 22:24

Det går visst att blogga via mobilen oxå! Helt gratis till och med, lite besvärligt men iaf... Nåja, har hänt en del bra saker men oxå en del hemska. Får hoppas det blir bättre än såhär dock. Nu ska jag sluta prata galimattias och önska er en fortsatt glad påsk!

Av Johanna - 10 april 2009 08:22

Nu sitter vi och äter frukost, lr ja...jag sitter ju här...

Men jag ska gå typ nu, sen ska vi packa färdigt, göra oss klara och fara till Storsien.

Får se hur det går då, pojken har ju inte träffa Älsklingens föräldrar så många gånger och sist vi sov där så var han lite orolig. Men nu har jag förberett han hela veckan så vi får hoppas att det går bra. Tyvärr hamnade ju hans nallar i tvätten så han måste låna en nalle, det var ju oxå typiskt.

Jaja, nog vetti det blir bra tillslut.


Jag hade planerat in en IKEA-resa, var ju ett tag sen vi var dit nu så det ska bli skoj. Sen är det väl rätt mycket rännande utöver det.

Nåja vi hörs efter helgen.


GLAD PÅSK!

Av Johanna - 9 april 2009 18:32

Ja nu sitter vi här hela högen och snaskar.

Ja, pojken fick faktiskt tjyvbörja påsken med en klubba, han har faktiskt varit snäll hela eftermiddagen. Var så duktig inne i kiosken oxå och rörde inte det han inte skulle och bråkade inte alls.

Hoppas kvällen fortsätter så, nu ser han iaf film. Sen ska han nog få bada lite det brukar han tycka om:-)

Av Johanna - 9 april 2009 16:41

Det har blivit ändrade planer- vi far inte till Storsien ikväll.

VI FAR INTE TILL STORSIEN IKVÄLL!


Så ni får åtnjuta några inlägg till innan vi far, tidigt imorgon bitti...

Av Johanna - 9 april 2009 16:37

Jag vet inte, jag vet att det är dumt och jag borde inte.

Men ändå... det är ju påsk?

Jättejättedumt är vad det är och inte alls bra, men jag menar pojken ska ju få ett ägg och Gustav tänkte oxå ha en påse. Så då kan jag väl få?

Nääää, men alltså, det har ju inte varit nån gympan i veckan och jag känner mig verkligen not so fit. Så en hel påse godis lär inte göra saken bättre, och jag har ju skött min diet så bra fram till nu. Ska jag bara sabba allt för att det är påsk?


Eh...JO!



Av Johanna - 9 april 2009 12:21

Då har man just skämt ut sig för livet, lika bra att låsa in sig och inte gå ut för resten av livet då.


Var ju fika på Stigs idag, och några nya mammor var där.

Jätte trevligt...lr ja det hade kunnat vara jättetrevligt om det inte var för monstret.

Han var verkligen i sitt esse, gnällde, tjatade, avbröt mig oavbrutet och såklart, gjorde allt för att jävlas.

Och vad gör man när ungen oavbrutet försöker peta en i ögonen fast man säger åt honom att sluta och han bara skrattar och fortsätter?

VAD GÖR MAN?!

Jag provade prata med han, höll bort händerna, lyfte bort han men inget hjälpte.

Av ren reaktion slår man ju bort handen hanses, jag vill inte bli blind för resten av livet bara för att han är tjurig.

Och jag riktigt kände hur deras blickar brände, och jag vet ju vad jag själv tänkte om andras ungar innan min kom i trotsåldern.

Man tror ju då inte att ens egen ängel skulle bli sådär, det skulle man minsann se till.

Jojo, se hur det gick.


Ja så nu kan jag ju inte gå dit mer, lika bra sitta inne. Inte umgås med nån.

Jag är så trött på den här jävla trotsen, jag kan inte göra nånting. Ärligt talat jag bryter ihop. Jag orkar inte.

Jag kan inte ens hålla humöret uppe bland folk, jag bara suckar, gnäller och tappar humöret.

Jag brukar inte vara så bland folk, jag brukar alltid kunna vara glad, inte vara så pessimistisk och absolut inte gnälla för folk jag inte känner.

Men nu orkar jag inte längre.

Av Johanna - 9 april 2009 08:42

Ny dag, nya tag var det ja...


Ska hoppa in i duschen alldeles nu för jag och pojken ska knalla ner till Stig´s och fika på mammaträff, får väl se hur det går med trotsen idag då:-S

Ovido - Quiz & Flashcards